امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۲۱۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اما و اگرهای مذاکرات احیای برجام؛
این‌روز‌ها که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حال مذاکره با طرف‌های غربی است خبر‌های ضد و نقیضی از توافقات احتمالی بین طرفین بگوش میرسد که البته ظاهرا طرف ایرانی در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها محکم ایستاده است و تا تضمین‌های لازم را نگیرد توافقی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ این‌روز‌ها که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حال مذاکره با طرف‌های غربی است خبر‌های ضد و نقیضی از توافقات احتمالی بین طرفین بگوش میرسد که البته ظاهرا طرف ایرانی در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها محکم ایستاده است و تا تضمین‌های لازم را نگیرد توافقی صورت نخواهد گرفت. در تایید این مدعا هم می‌توان ادله‌ای همچون تماس‌های مکرر تلفنی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه یا همان پلیس بد دور قبل مذاکرات و پلیس خوب این دوره را بعنوان مستندات این ادعا آورد.

لاکن هر قدر که:
یک: به رفتار‌های ۴۳ ساله غربی‌ها نگاه می‌کنیم و حتی علیرغم وجود تعهدات و توافقات کتبی می‌بینیم که غربی‌ها همچنان مدال طلای بد عهدی و بدقولی خود را بار‌ها و بار‌ها تکرار کرده و می‌کنند باور پذیری نزدیک بودن توافقات مورد نظر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بیشتر رنگ می‌بازد.

دو: زمانی که دولت سید ابراهیم رئیسی زمام کشور را بدست گرفت بسیاری از ما نفس راحتی کشیدیم، زیرا دیده و شنیده بودیم که چگونه غرب گرایان وطنی برای خوشنودی غرب چنان سینه می‌زدند و نعره‌های مستانه همراه با انواع قسم‌های جلاله را در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس می‌کشیدند و یا در رسانه‌ها داد از توان تعامل با جهان بر زبان جاری می‌کردند که شاید در برخی برهه‌های زمانی به استراتژی مقاومت و دیدگاه خود در باره استعمار غرب به تردید می‌افتادیم، اما گذر زمان نشان داد که همه آن مواضع سراب گونه بادی بیش نبود که با خروج و تهدید لمپنی مانند: ترامپ به هوا رفت و تمام آن تعهدات و شعار‌ها با تحریم‌های بیشتر و فشار‌های کمر شکن تشدید شد.

سه: امروز شما و تیم همراهتان در مذاکرات بقول خودتان منافع ملی مردم را خط قرمز خود می‌دانید و اگر منافع مردم تامین نشود توافق بی توافق. باور ما نیز همین است، اما باز هم نگران هستیم، نکند:

۱- در تله توافقات زمانبندی شده بیفتید. یادتان نرود که در دوره اوباما نیر چنین بازی را با ملت ایران کردند و آتقدر دولت وقت در اشتیاق وصال غرب می‌سوخت که امضاء جان کری را تضمین دانست و تمام تاسیسات هسته‌ای را از حیض انتفاع ساقط کردند. البته در همان زمان هم کنگره این توافقات را قبول نداشت، اما غرب گرایان وطنی در این دام افتادند و با محرمانه کردن توافقات همه چیز را مخفی کردند که بعدا معلوم شد که توان بازدارندگی کشور به زعم این غرب گرایان عاشق کدخدا از بین رفته است و اگر نبود قدرت نیرو‌های مسلح کشور امروز شاید در تنش‌های امنیتی غرق بودیم. پس توافقات باید قطعی، کامل و همیشگی باشد چه دولت بایدن باشد یا نباشد و..

۲- اخذ تضمین باید توسط تمام ارکان حاکمیتی دولت و نظام سیاسی آمریکا داده شود. امروز غرب یکپارچه در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است لذا ما نیز باید یکپارچه بر خواسته‌های بحق خود اصرار ورزیم.

۳- تیم و دولت قبلی غرب گرایی خود را با دادن امتیازات فرا پادمانی به غرب می‌خواست به همه دنیا نشان دهد لذا تعهداتی را گردن گرفت که بسیار فراتر و در حقیقت محروم کردن ملت ایران از بدیهی‌ترین حقوق هسته‌ای خود بوده است. یادتان باشد اگر توافقی صورت می‌گیرد باید در چارچوب پادمان سازمان بین المللی انرژی اتمی باشد. ملت ایران باید از تمام حقوق خود کاملا برخوردار باشد هم در موضوع سانتریفیوژ‌ها و هم در عرصه غنی سازی هسته‌ای.. رفتار دنیا باید بر پایه بهره برداری ملت ایران همانند همه کشور‌ها در موضوع هسته‌ای باشد نه کمتر و نه بیشتر. امروز کشور‌ها بر هعمین اساس فعالیت دارند ما نباید مستثنا در این این موضوع قرار بگیریم، زیرا در آن صورت ناخواسته کشور خود را عنصری نامطلوب در خانواده جهانی پذیرفته ایم که باید تحت نظر قدرت‌های جهانی باشد.

برجام توافق نامه‌ای نامتوازن، ظالمانه و برد - باخت بنفع غرب بود که حتی ترامپ هم فهمید که بود و نبودش تفاوتی در نوع میزان تحریم‌ها و... نخواهد داشت. تیم شما امروز مذاکره رفع تحریم دارد انجام میدهد، اما در غیر چارچوب برجام یا در حوزه تعهدات فرا پادمانی برجام؛ لذا بنظر راقم نه غرب و نه آمریکا تضمین‌های مورد نظر ما را نخواهند داد و این ما هم هستیم که باید تعهدات ظالمانه برجام را با توانمندی‌های بومی خود و رابطه با کشور‌های غیر متخاصم جهان خنثی کنیم و در عین حال از کور سوی مزایای خنثای آن استفاده کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها