أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۱۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
نماینده معلمان حق‌التدریس گفت: هر تعطیلی که در تقویم باشد، ۲۰۰ هزار تومان از حقوقمان کم می‌کند. روز ولادت امام علی(ع) که روز پدر بود، بابت آن تعطیلی، ۲۰۰ هزار تومان از معلمان حق‌التدریس کسر شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: در چند روز گذشته، آموزش و پرورش شاهد تجمع تعدادی از معلمان در مقابل درب ساختمان مرکزی‌اش بوده است؛ این معلمان به نمایندگی از تعدادی معلم، درخواست دارند تا به مشکل‌شان رسیدگی شود.

حدود 100 معلم هستند که به گفته خودشان از استان‌های مختلف به نمایندگانی از همکاران‌شان به تهران آمدند و در یک کلام خواسته‌شان این است که «حکم استخدامی‌شان» صادر شود و شعارهایی مانند «بودجه تصویب شده، جای دیگه خرج شده» سر می‌دهند.

روی پلاکاردی نوشته شده است: «معلمین حق التدریس گروه ۲۵ دانش‌آموخته در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به قول‌های مساعد جناب وزیر و معاونن ایشان جناب نجار و عملی نشدن قول‌های ایشان، خواستار صدور هر چه زودتر مجوز احکام پیمانی خود قبل از پایان هفته هستیم».

* معلمانی که هنوز حکم استخدام‌شان صادر نشده است؟

به سمت یکی از معلمان می‌روم تا از خواسته این گروه معلمان و درخواستشان آگاه شوم اما او وقتی متوجه می‌شود، خبرنگار هستم، نماینده‌شان را صدا می‌زند؛ آقای نماینده معلمان، مرد جوانی است که می‌گوید که حقوقش حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان با 24 ساعت کار در هفته است.

وی به خبرنگار فارس گفت: ما تعداد 12 هزار و 800 معلم حق‌التدریس هستیم که بنا بر قانون مجلس شورای اسلامی مشمول استخدام می‌شویم؛ یعنی گروه معلمانی که قبل از سال 91 با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارند.

این معلم ادامه داد: در قانون مجلس آمده است که ما باید دوره مهارت‌آموزی را بگذرانیم که این اقدام صورت گرفت و این دوره را در آذرماه به اتمام رساندیم اما هنوز حکم استخدام ما صادر نشده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود بعد از پایان مهارت‌آموزی استخدام شویم، افزود: سه ماه است که وزارتخانه امروز و فردا می‌کند و حکم ما صادر نمی‌شود.

* قانون در پایان سال 1400 ملغی می‌شود

این معلمان برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش عجله دارند و می‌گویند باید حکم استخدام آنها تا قبل از پایان سال 1400 صادر شود.

نماینده معلمان در این خصوص گفت: اگر این قانون تا پایان اسفند اجرا نشود، قانون ملغی می‌شود. چون طبق مصوبه، قانون تا پایان برنامه توسعه ششم است.

وی توضیح داد: یعنی مهلت اجرای این قانون تا پایان سال 1400 است و اگر این زمان بگذرد هیچ قانونی از ما حمایت نمی‌کند؛ بحث ما این است که تکلیف ما را مشخص کنند. 

*پاسکاری معلمان حق‌التدریس بین ۲ نهاد

این معلمان می‌گویند که سرگردان بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی مانده‌اند و هیچکس پاسخگوی آنها نیست.

نماینده معلمان در این خصوص اظهار کرد: وزارتخانه پاس‌کاری می‌کند و می‌گوید دست سازمان امور استخدامی است؛ سازمان امور استخدامی هم می‌گوید مقصر وزارتخانه است و ما را بین این دو سازمان پاسکاری می‌کنند.

معلم دیگری نیز به خبرنگار فارس گفت: هیچکس پاسخگوی ما نیست. طبق قانون باید ما را جذب کنند و حکم استخدام‌مان را بزنند اما می‌گویند پول نداریم. این در حالیست که در حال استخدام نیروی جدید هستند.

وی افزود: اول آموزش و پرورش باید تکلیف معلمی که دارد را روشن کند اما حتما با خودش فکر می‌کند که معلمان حق‌التدریس که هستند و در این سال‌ها هم با کمترین حقوق کار کردند پس می‌توانند باز هم کار کنند. 

*هر تعطیلی که در تقویم باشد، ۲۰۰ هزار تومان از حقوقمان کم می‌کند

این معلمان حق‌التدریس می‌گویند حقوق ناچیز می‌گیرند و این درحالیست که هر تعطیلی هم باعث می‌شود که حقوقشان کمتر شود.

نماینده معلمان حق‌التدریس گفت: هر تعطیلی که در تقویم باشد، ۲۰۰ هزار تومان از حقوقمان کم می‌کند. روز ولادت امام علی(ع) که روز پدر بود، بابت آن تعطیلی، ۲۰۰ هزار تومان از معلمان حق‌التدریس کسر شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این خصوص حدود دو هفته پیش اظهار کرد: براساس قانون مصوب مجلس، اسامی معلمان حق التدریسی، برای أخذ کد کارمندی و صدور احکام استخدامی آنها، به سازمان اداری استخدامی کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش فارس، این معلمان خواستار اجرای قانون هستند ولی آموزش و پرورش هنوز پاسخ قانع کننده‌ای نداده است؛ خبرنگار فارس نیز این موضوع را از طریق مسؤولان آموزش و پرورش در دست پیگیری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها