کد خبر: ۵۰۲۲۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سرنوشت کشورهایی که به آمریکا اعتماد می‌کنند؛
اگر کسی به این تعبیر مقام معظم رهبری در مورد آمریکا که مانند کشتی تایتانیک درحال غرق شدن است شک دارد ، نگاهی به تحولات اوکراین بیندازد تا غرق شدن تایتانیک ابرقدرت آمریکا را به چشم ببیند.

به گزارش پایگاه 598، دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی: در این نوشتار بصورت خلاصه موقعیت کشور اوکراین ؛ پیشینیه این کشور ؛ پیشینه مواضع منفی دولت غربگرا ، ماجرای جنگ اخیر ؛ عکس العمل کشورهای غربی و غربگرایان در ایران بیان شده ؛ سپس درسها وپند های آن تبیین شده است .

دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی

موقعیت : اوکراین کشوری در اروپای شرقی در مرز بین دوبلوک شرق وغرب قرارداشته و پایتخت آن شهر کی‌یف می‌باشد.

پیشینیه : پس از فروپاشی شوروی در ۴ دی ۱۳۷۰ اوکراین یکی از 15 کشور مستقل شده بوجود آمد.با کودتای رنگین«انقلاب مخملی» اوکراین در ۳ اسفند۱۳۹۲ با اشوبهای خیابانی علیه دولت مستقر ، دولت طرفدار غرب روی کارآمد.( انقلاب مخملی پیش از آن در صربستان ، گرجستان در سال 1383، وپس از اوکراین در سال بعد در قرقیزستان ودر سال 1388 در ایران ؛ که البته در ایران بعلت هوشیاری امام و امت خنثی شد) اوکراینی ها فریب انقلاب رنگین و نیز فریب حمایت غربیها را خوردند و در بحران‌های گوناگون پیش می‌روند

پیشینه منفی اوکراین غربگرا : اوکراین خروج یکطرفه آمریکا از برجام ؛ تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ، ترورِ سردار سلیمانی توسط امریکا ، حمله امریکا به افغانستان،عراق،لیبی، سوریه و یمن ؛ حضور نظامی و بمب باران خاک سوریه و.... توسط آمریکا محکوم نکرد . اوکراین حزب الله لبنان را سازمان تروریستی اعلام کرد . اوکراین هواپیمای مسافربری خودرابرای جاسوسی دراختیارآمریکاقرارداد و سپاه ناچارا آنرا هدف قرارداد و برای کشور هزینه ایجادکرد !

ماجرا : نیروهای نظامی روسیه در تاریخ 3 اسفند 1400 در حمایت از جمهوری های دونتسک و لوهانسک را که اخیرا به رسمیت شناخته، وارد اوکراین شدند .

غرب : درحالیکه در هنگام خلع سلاح اوکراین و وابسته کردنشان ، وعده حمایت در برابر تجاوز خارجی داده بودند ؛ اینک که اوکراین درمعرض اشغال روسیه قرارگرفته، گفتگوی تلفنی و درخواست دعا و بیانیه در سازمان ملل و.... تنها اقدامات بی خاصیت غربی هاست ! غربی ها با فریب اوکراین مبنی بر تامین امنیت، ابتدا خلع سلاحش کردند، سپس با اعمال نفوذ آنها را به سوی یک جنگ خطرناک کشاندند و حالا نیز پشتش را خالی کرده اند !

غربگرایان در ایران : از هنگام حمله روسیه به اوکراین اصلاح طلبان ایرانی مدعی اند جمهوری اسلامی باید همنوا با آمریکا و اروپا ( جنایتکاران جهانی ) شده و اقدام روسیه ( که بارها از ایران حمایت کرده ) را محکوم کند!‏ اصلاح طلبان اگر دلسوز اوکراین هستند خوب است براساس تعهدات آمریکا و ناتو ، یقه آنان را بگیرند! اگر اینان قبلا علیه جنایات امریکا علیه مردم یمن و سوریه و عراق و افغانستان و.... و علیه جنایات اسراییل در فلسطین و لبنان موضع میگرفتند ؛ می شد دلسوزی و وجدان درد آنان را باور کرد . لذا پیداست تلاشهای اصلاح طلبان برای انسانیت و حقوق بشر نیست بلکه برای تامین منافع آمریکاست

پند های اوکراین

اوکراین یک سوم از موشک‌های اتمی ابرقدرت شرق و بهترین تجهیزات طراحی و ساخت سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشت و سومین قدرت اتمی جهان ودارای موشکهای بالاستیک . بمب افکن دور پرواز و کلاهک هسته ای به حساب می‌آمد.اما در سال 1373، اوکراین با امضای معاهده "بوداپست" به همراه آمریکا، انگلیس و روسیه، که کلیه سلاح‌های خودرا در مقابل برقراری امنیت توسط آمریکا و انگلیس تحویل داد و به یک کشور بی دفاع تبدیل شد .

آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، انسان را به یاد لیبی و مصر و عراق و.... می اندازد که فریب غربیها را خوردند و مصیبتهای زیادی از سوی غربیها بر ملتهای مسلمان وارد آمده است .

روسیه به اوکراین حمله کرد و یک روزه به پایتخت اوکراین رسید.صدام با حمایت همه غرب و شوروی و عربها میخواست خوزستان را از ایران جدا کند. اما ملت ایران با دست خالی و به برکت خون شهدا مقاومت کردند و در نهایت نگذاشتند یک وجب از خاک ایران از دست برود.

سوریه و عراق و یمن به خدا اتکا کرد و با نیروی مقاومت دربرابر دشمنان سالها مقاومت کردند و به پیروزیهای بزرگی دست یافتند ؛ اوکراین به وعده کدخدا اتکا کرد و بسرعت فروریخت و کدخدای پوشالی هیچ حمایتی نتوانست بکند .

اگر کسی به این تعبیر مقام معظم رهبری در مورد آمریکا که مانند کشتی تایتانیک درحال غرق شدن است شک دارد ، نگاهی به تحولات اوکراین بیندازد تا غرق شدن تایتانیک ابرقدرت آمریکا را به چشم ببیند.نه فقط آمریکا که کل جهان غرب خود را پشتیبان اوکراین معرفی می کردند اما روسیه جلوی چشم همه این مدعیان ، هر کاری می خواهد انجام می دهد و آن آمریکای پرطمطراق ، تنها کاری که می کند دادن وعده تحریم است و بس ...

این سرنوشت کشورهایی است که به حمایت و پشتیبانی و وعده‌های آمریکا و جهان غرب اعتماد می‌کنند. «جورج سوروس» پدر انقلابهای رنگی در نیویورک در ملاقات مستقیم خاتمی همراه با ظریف مطرح شده بود و درسال 88 فتنه ای هشت ماهه کشور را به اشوب کشاند . رهبرانقلاب در خطبه نماز ۱۳۸۸/۰۳/۲۹ گفتند : "یک سرمایه‌دار صهیونیست آمریکائی ...گفت من ده میلیون دلار خرج کردم، در گرجستان انقلاب مخملی راه انداختم؛ حکومتی را بردم، حکومتی را آوردم. احمقها خیال کردند جمهوری اسلامی، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست. ایران را با کجا مقایسه میکنید!؟ "

سخن پایانی

ما خواهانِ ویرانیِ ملتها و فرهنگها نیستیم و امیدواریم که در هیچ نقطه ای از دنیا جنگ و تجاوز نباشد و جنگ اوکراین زودتر ختم شود و مردم به شرایط عادی برگردند.

هیچکدام از این دو کشور نه حق مطلق اند و نه باطل مطلق! ‏اینجا یک سری مولفه های حساس امنیتی، با مناسبات قومی و نژادی گره خورده است که متاسفانه با حماقت دولت غربگرای اوکراینی وتحریک غربیها محل مداخله روسیه شده است.

اگر نظریه :" دنیای امروز دنیای گفتمان است نه دنیای موشک " در ایران اجراء می‌شد الان ایران نیز بی دفاع بود و نمی توانست جواب جنایت امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را در پایگاه نظامیان امریکا در الاسد بدهد . و امروز به باز دارندگی رسیده و امریکا جرات پاسخ دادن را نیابد.

ایران در میانه منطقه جنگی و نا امن واقع شده ، لکن دارای بالاترین امنیت و عزت و اقتداراست ،که مدیون شهدا و قدرت دفاعی خویش هستیم .

قرآن کریم در سیزده مورد امر میکند که در تاریخ سیر کرده و عبرت گرفته شود « فانظر کیف کان عاقبة الظالمین » و اوکراین اینک یک درس عبرت بزرگی برای اهل تدبر است که بایستی به قدرت خدا و توانایی خود ؛ اتکا کرده و تحت رهبری امام خامنه ای درگام دوم انقلاب ؛ پایان امپراطوری آمریکا را نزدیک تر کرده و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی را فراهم سازیم !

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها