يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۲۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
در سومین روز از تحولات اوکراین، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که با وضع تحریم‌های شدید علیه رئیس جمهور روسیه، پاسخ بی‌سابقه‌ای به حمله مسکو به اوکراین می‌دهند.

به گزارش پایگاه 598، سومین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین در شرایطی صورت می‌گیرد که کشورهای غربی از جمله آمریکا تهدید به وضع تحریم‌های شدید علیه رئیس‌جمهور، وزرای دفاع و خارجه و معاون وزیر دفاع روسیه ٓگرفته‌اند.

بخش هفتم از گزارش لحظه به لحظه از تحولات اوکراین را می‌توانید در اینجا دنبال کنید:

بلینکن:به حمله روسیه پاسخ بی‌سابقه می‌دهیم

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، با تأکید بر لزوم تحریم‌ مقام‌های عالیرتبه روسیه نوشتم «به همراه متحدان و شرکای خود از طریق اعمال تحریم‌های شدید علیه ولادیمیر پوتین، وزرای دفاع و خارجه و معاون وزیر دفاع روسیه، به پاسخ بی‌سابقه به حمله روسیه به اوکراین ادامه‌ می‌دهیم».

نظرسنجی: آمریکایی‌ها ضعف بایدن را علت حمله روسیه به اوکراین می‌دانند

طبق نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی هاروارد، ۵۹ درصد آمریکایی‌ها، عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین را نتیجه ضعف عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌دانند.

نتایج این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که ۶۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد.

هشدار سفارت آمریکا در خصوص وضعیت امنیتی در اوکراین

سفارت آمریکا در «کی‌یف» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت ناآرام است و ممکن است وضعیت بدون هشدار بدتر شود و از شهروندان آمریکایی درخواست کرد تا در نزدیکی‌ترین پناهگاهها اقامت گزینند.

در بیانیه سفارت آمریکا در کی‌یف آمده است:«وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی ثبات است و شرایط ممکن است بدون هشدار بدتر شود. شهروندان ایالات متحده باید هوشیار باشند و محل نزدیکترین پناهگاه یا فضای محافظت شده شما را بدانند».

اوکراین: کی‌یف تحت کنترل ارتش و مردم است

شورای امنیت ملی اوکراین تأیید کرد که کی‌یف تحت کنترل ارتش و مردم این کشور قرار دارد.

درگیری شدید در خیابان‌های جنوب کی‌یف

شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش کرد که شهردار شهرک «واسیلکیف»، در حدود ۳۵ کیلومتری (۲۱.۷۵ مایلی) جنوب کی‌یف پایتخت اوکراین اعلام کرده است که که درگیری شدید اکنون در وسط این شهرک در جریان است.

«ناتالیا بالاسینویچ» شهردار این شهرک که در اوایل روز شنبه در کانال پارلمان اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: «این کشور کاملاً درگیر جنگ است».

وی در ادامه افزود که تلفاتی در اوکراینی‌ها برجای مانده است و «متأسفانه تعداد زیادی مجروح شده‌اند که شمار آن‌ها به بیش از ۲۰۰ نفر می‌رسد».

سی ان ان: شنیده شدن صدای تیراندازی در کی‌یف

شبکه سی ان ان گزارش کرد که در حدود ساعت ۰۵:۴۵ امروز (شنبه) به وقت محلی (حدود ساعت ۰۷:۱۵ به وقت تهران) صدای چندین تیراندازی در «کی‌یف» نزدیک به مرکز شهر شنیده شد. به نظر می رسد که این تیراندازی در جنوب شرقی کی‌یف رخ داده است.

آموزش ساخت کوکتل مولوتوف به شهروندان اوکراینی

در حالیکه رهبران اوکراین از ساکنان می‌خواهند تا مواضع خود را حفظ کنند و برای مقابله با نیروهای روسیه به میدان بیایند، یکی از شبکه‌های تلویزیونی اوکراین روز گذشته (جمعه)، دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه ساخت کوکتل مولوتف پخش کرد.

این شبکه تلویزیونی، شخصی را نشان می‌دهد که این مواد منفجره موقت را ایجاد می‌کند و مایع رنگی را درون یک بطری شیشه‌ای می‌ریزد و با نموداری در کنارش قرار گرفته است، نشان می‌دهد چگونه بطری با فتیله پارچه‌ای بسته شود.

بلومبرگ: آمریکا به دنبال حذف روسیه از سامانه سوئیفت

پایگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ به نقل از دو منبع گزارش کرد که مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال مذاکره با مسئولان ارشد بانک مرکزی آمریکا برای حذف روسیه از سامانه سوئیفت به دلیل حمله به اوکراین هستند.

حمله نظامیان اوکراینی به رانندگان ترکیه

یکی از رانندگان کشور ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که نظامیان اوکراینی به آنها در حالیکه تلاش می‌کردند به کشورشان بازگردند، حمله کرده‌اند.

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

 

مناطقی که نیروهای روسیه در اوکراین به آن تسلط یافته‌اند

بر اساس تحلیل موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن دی سی، نیروهای روسیه کنترل بخش‌هایی از شمال اوکراین را در خارج از کی‌یف، از جمله منطقه  انحصاری چرنوبیل، به دست گرفته‌اند.

مؤسسه مطالعات جنگ در واشنگتن همچنین مدعی شده است که نیروهای روسی به سمت شهر خرسون در شمال شبه‌جزیره کریمه نقل مکان کرده اند.

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

 

محدودیت‌های شبکه فیس‌بوک برای رسانه‌های دولتی روسیه

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، یکی از نمایندگان شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی، رسانه های دولتی روسیه را از تبلیغات و کسب درآمد در این شبکه اجتماعی منع کرد.

تلاش آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت

درخواست بایدن برای کمک نظامی فوری به اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا یادداشتی را برای کمک نظامی فوری به اوکراین برای مقابله با روسیه ارائه کرده است.

مقام‌های کاخ سفید همچنین اعلام کردند که بایدن قصد دارد ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (۱۶:۴۵ شنبه به وقت تهران) با تیم امنیت ملی کاخ سفید درباره اوضاع اوکراین نشست برگزار کند.

یکی از مقام‌های کاخ سفید اعلام کرد: «رئیس‌جمهور [بایدن] و کامالا هریس معاون وی ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی از طریق یک خط ارتباطی امن با تیم امنیت ملی درباره جدیدترین تحولات اوکراین و حمله عمدی، بی‌دلیل و غیرقابل توجیه روسیه بحث و گفت‌وگو خواهند کرد. این گفت‌وگو پشت درهای بسته انجام می‌گیرد». 

اتحادیه اروپا ۶۴ ساختار روسیه را تحریم کرد​

اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد اروپایی، تحریم‌های مالی و فناوری شدیدی علیه ۶۴ ساختار کلیدی روسیه از جمله ریاست‌جمهوری، وزات دفاع، سرویس اطلاعات خارجی و دیگر سازمان‌های دولتی روسیه و دیگر شرکت‌های روسی در بخش صنعتی‌-نظامی، انرژی، ساخت هواپیما و بخش‌های مالی فدراسیون روسیه وضع کرده‌ است تا دسترسی آنها به بازارهای مالی و فناوری اروپا را محدود کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها