أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۲۳۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
یک کارشناس فوتبال تبریز معتقد است که آمدن سائلام شوک مثبتی به تراکتور می‌دهد اما این شوک در کوتاه مدت جواب می‌دهد و برای تاثیر مثبت دراز مدت، باید ساختار باشگاه درست شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سجاد حسین‌زاده، کارشناس فوتبال تبریز درباره برکناری سولدو از سرمربی‌گری تراکتور و احتمال بازگشت سائلام به تبریز اظهار کرد: تغییراتی که شکل می‌گیرد برای ایجاد شوک در تیم است و بعضا تاثیر خوب مقطعی خواهد داشت. با این حال حلقه مفقوده‌ای که در تمامی تیم‌ها به خصوص تراکتور وجود دارد، وجود نداشتن تشکیلات منسجم برای تصمیمات فنی مانند انتخاب سرمربی و بازیکن است. تصمیماتی که گرفته می‌شود باید توسط افراد متخصص انجام شود چرا که در بلند مدت به ما سود می‌رساند. شاید به نظر برسد حضور این لایه‌های تصمیم‌گیری هزینه‌بر باشد اما در دراز مدت به باشگاه سود می‌رسانند. نه تنها هزینه‌های این افراد پوشش داده می‌شود بلکه سود ده هم هستند.

او افزود: بازیکنان و مربیانی به تراکتور آمده‌اند که با فلسفه و فرهنگ این باشگاه در تناقض بوده‌اند. در این سال‌ها بازیکنانی به تراکتور آمدند که با فرهنگ حاکم بر تبریز متضاد بودند. درست است که مباحث فنی مهم‌ترین موضوع در جذب بازیکن است اما هنگام جذب بازیکن فقط نباید به مباحث فنی توجه کرد. مثلا اروین از بریتانیا با فرهنگی کاملا متفاوت به ایران آمد. او نتوانست شرایط ایده‌آلی در ایران داشته باشد. کارشناسانی که قرار است بازیکن و مربی بیاورد، باید به این موارد هم توجه کند.

این کارشناس فوتبال تبریز در پاسخ به این سوال که آیا آمدن سائلام به تراکتور شوک مثبتی محسوب می‌شود، گفت: تراکتور از نظر بازیکن مشکل دارد. آمدن سائلام از نظر شوک شاید تاثیر مثبت داشته باشد. همچنین حسن سائلام این است که تجربه حضور در تبریز را داشته و تقریبا با شرایط آشناست. ولی اساسا وقتی می‌خواهید تغییرات مثبت و پایداری ایجاد کنید، این دوای درد نیست. تصمیماتی که گرفته شده به صورت مقطعی کمک می‌کند ولی برای این که تراکتور به جایگاه واقعی‌اش برگردد، باید مواردی که عرض کردم، لحاظ شود.

حسین‌زاده درباره این موضوع که سائلام در برهه قبلی حضورش در تبریز نتوانست نتایج خوبی کسب کند و این سوال که آیا ممکن است این نتایج دوباره تکرار شود، توضیح داد: آقای سائلام کارنامه بهتری نسبت به سولدو دارد. همچنین او از نظر مدیریتی قوی‌تر است. من آماری از زمان حضور سولدو در تراکتور درآوردم. تراکتور در مجموع ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی‌هایش در زمان سولدو، مجموعا ۳ بر ۲ جلو بوده است. با این حال تراکتور در ۱۵ دقیقه دوم، سوم، چهارم (شروع نیمه مربیان) و پنجم بازنده بوده است. تراکتور اما در ۱۵ دقیقه آخر که بازیکنان احساساتی عمل می‌کنند، بهترین عملکرد را داشته و مجموعا ۶ بر ۲ برنده شده است.

او ادامه داد: این نشان می‌دهد که در ابتدای بازی تاثیر تاکتیک‌ها و تمرینات کادر فنی، مثبت بوده اما در ادامه بازی که باید مربی در کنار زمین تاثیرگذار باشد و تیم را مدیریت کند، این اتفاق نیفتاده بود. همچنین این آمار نشان می‌دهد که عملکرد سولدو در بین دو نیمه خوب نبوده و نتوانسته تاثیر مثبتی روی تیم داشته باشد چرا که تراکتور هیچ کدام از ۱۵ دقیقه‌های چهارم و پنجم را نبرده است. این نشان می‌دهد که سولدو در زمان‌هایی که با تاثیرگذار عمل می‌کرده، نتوانسته به این وظیفه‌اش عمل کند.

این کارشناس فوتبال تبریز با بیان این که سائلام از هر نظر از سولدو برتری دارد، بیان کرد: سائلام اما تاثیرگذارتر از سولدو است و شخصیت قوی‌تری نسبت به او دارد. با این حال هر دوی آن‌ها باید ابزار لازم را داشته باشند که نتیجه بگیرند. یک تکنسین خوب است که می‌تواند از ابزارش به درستی استفاده کند. در این زمینه احتمالا سائلام بهتر عمل می‌کند. در کل تراکتور نیاز به بازیکن دارد. در خط دروازه نیاز به نفر دوم خوب داریم. اگر از من درباره بازی با پیکان بپرسید، باید بگویم پیکان صفر، اخباری صفر. در خط دفاعی و خط هافبک مشکل داریم و نیاز به جذب بازیکن داریم. در خط هافبک همه توپ‌ها با پاس رو به عقب همراه می‌شود. باید نفری داشته باشیم که رو به جلو بازی کند و برتری نفری ایجاد کند. در خط حمله مهاجم هدف خوبی نداریم چرا که بابایی و عباس‌زاده آماده نیستند.

حسین‌زاده در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور محمد نصرتی به عنوان دستیار سائلام عنوان کرد: من به این انتخاب معتقد نیستم. من معتقدم حسین خطیبی گزینه بهتری است. حسین خطیبی می‌تواند تمام اطلاعاتی که سائلام لازم دارد را به او بدهد. او می‌تواند کمک بهتری نسبت به نصرتی به تراکتور بکند. اگر نصرتی و سائلام بیایند، هر دو با اطلاعات صفر پا به تیم گذاشته‌اند.

او در پایان گفت: حلقه مفقوده تمامی باشگاه‌های ما تشکیلات سازمانی در خصوص مسائل بین‌المللی فوتبال مانند جذب بازیکن، انتخاب بازیکن و مربی است. باشگاه‌های ما در این سال‌ها ضربه‌های زیادی به خاطر آگاه نبودن مدیران‌شان از مسائل فوتبال خورده‌اند. ما کسانی را لازم داریم که از نظر اطلاعات فوتبالی در سطح بین‌المللی خوب باشند و در باشگاه جایگاه ثابتی داشته باشند تا با تغییر مدیرعامل، جایگاهشان تغییر نکند. حتی اگر این افراد هم قرار باشد تغییر کند، آن پست به عنوان یک شخصیت حقوقی باید در باشگاه‌ها حفظ شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها