أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۴۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در روزهای اخیر و همزمان با تنش میان روسیه و اوکراین، نگرانی‌ها درباره وضعیت تحصیلی و امنیت دانشجویان ایرانی در اوکراین افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سراج24؛ مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان فصای مجازی سراج نوشت: در روزهای اخیر خبری در خصوص وضعیت دانشجویان پزشکی ایرانی در اوکراین به نقل از غلامرضا حسن‌زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت منتشر شد که حساسیت‌های زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد.

وارونه‌نمایی عادت مدعیان رسانه‌ای
طبق ادعای برخی رسانه‌ها این مقام مسئول در وزارت بهداشت گفته بود: برای هموطنان‌مان در اوکراین آرزوی سلامتی داریم ولی نمی‌توانیم آنان را در دانشگاه‌های ایران و رشته‌های پزشکی، داروسازی، و دندان پزشکی پذیرش کنیم، زیرا ظرفیتی برای تحصیل آن‌ها در کشور نداریم.


تعدادی از رسانه‌های معاند مانند شبکه فارسی زبان من و تو ضمن انتشار این مطلب با تیتر شیطنت آمیز، «دانشجویان پزشکی ایرانی در اوکراین را نمی پذیریم»، موجب واکنش و نگرانی کاربران فضای مجازی شد.

ماجرا چیست؟
در همین رابطه، امیر محمد فراهانی سرپرست مدیریت روابط عمومی امورآموزش وزارت بهداشت در مصاحبه اختصاصی با مرکز مقابله با شایعات سایبری، در توضیح این خبر گفت: دانشجویان ایرانی ساکن اوکراین می‌توانند پس از ورود به کشور در رشته‌های کارشناسی شرکت کنند تا پس از بررسی مدارک و آزمون وارد دانشگاه‌های ایرانی شوند.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به این سوال که منظور از عدم پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در اوکراین چیست، گفت: استانداردهای آموزش پزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و بسیاری از دانشجویانی که در حال حاضر در اوکراین مشغول تحصیل‌اند با رتبه‌های پایین‌تر و با صرف هزینه این امکان برای آنان مهیا شده است.


وی در پایان افزود: این موضوع با بحث عدالت آموزشی که همواره شعار دولت سیزدهم بوده منافات دارد چراکه نمی‌توان دانشجویی که برای قبولی در رشته‌های پزشکی زحمت کشیده و در دانشگاه معتبر داخل کشور مشغول تحصیل است را با دانشجویی که رتبه پایین‌تر داشته و صرفاً با پرداخت هزینه رشته پزشکی می‌خواند، یکسان دید.


به گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان فضای مجازی سراج، این درحالیست که در چند روز گذشته رسانه‌های معاند به دنبال آن بودند که مطلب فوق را طوری جلوه دهند که ایران حاضر به پذیرش دانشجویان خود در کشور اوکراین نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها