أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۶۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام خبر تعویق آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، گفت واشنگتن نمی‌خواهد اقداماتی که منجر به سوءتفاهم با روسیه می‌شود، انجام دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام خبر تعویق آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، گفت واشنگتن نمی‌خواهد اقداماتی که منجر به سوءتفاهم با روسیه می‌شود، انجام دهد.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد: «اقدامات تحریک‌آمیز روسیه بر سر زرادخانه اتمی این کشور غیرقابل قبول است. ما نسبت به موقعیت استراتژیک خود و توانایی برای دفاع از خود و متحدان‌مان مطمئن هستیم».
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی اضافه کرد: «روس‌ها در حال تغییر موقعیت هستند و تلاش می‌کنند تا با تاخیر، در عملیات نظامی خود علیه مقاومت اوکراین بازنگری کنند».
سخنگوی پنتاگون درباره عدم پیشروی نیروهای روسی به کی‌یف مدعی شد: «نیروهای روسی با موانع زیادی روبرو هستند و اوکراینی‌ها پیشرفت آنها را کند می‌کنند. نیروهای روسی متوقف شدند و به سمت کی‌یف پیشروی نکردند و کاروان نظامی روسیه در حومه آن با مشکلات لجستیکی مواجه است».
کربی درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر تسلط روسیه بر شهر «خِرسون» ادعا کرد: «خرسون هنوز با درگیری مواجه است و اوکراینی‌ها در حال مقابله با آن هستند. با وجود بمباران مستمر روسیه، مقاومت بزرگ اوکراین در برابر نیروهای روسی در خرسون وجود دارد.  اعلامیه نیروهای روسیه در کنترل خرسون نادرست است».
بر این اساس، وی همچنین افزود: «ما با سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی برای کمک به اوکراینی‌ها در سطح بشردوستانه کار می‌کنیم. ما از روسیه می‌خواهیم شدت لحن خود را در مورد وضعیت اتمی کاهش دهد».
سخنگوی پنتاکگون همچنین خبر داد: «وزیر دفاع آمریکا پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای مینوت‌مَن ۳ را به تعویق انداخت تا تأیید کند که نیروی اتمی ما مسئولیت‌پذیر است».
در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها