يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۶۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: تیم مذاکره کننده در حال حاضر بسیار موفق عمل کرده و با هوشمندی کامل سعی کرده حقوق مردم ایران را استیفا کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل  با اشاره به مذاکرات وین و برخی اخبار منتشر شده درخصوص توافق احتمالی گفت: صرف نظر از جریان‌سازی‌های همسو با رسانه‌های معاند و جریان‌های داخلی، مذاکرات بین ایران و ۴+۱ به دلیل رویکرد جدید تیم مذاکره کننده ایرانی و منطقی که تیم مذاکره کننده در ماه‌های گذشته به کار گرفت و تجربه‌ای که از گذشته دارد روند خوبی را پشت سر گذاشته و اخبار حاکی از این است که به زودی خروجی قابل قبولی از مذاکرات بیرون می‌آید.

وی افزود: در طول مذاکرات اخیر، ایران ۴ سند حقوقی، فنی، اقتصادی و مالی ارائه داد که بحث های زیادی درمورد شیوه اجرایی کردن این ۴سند در حوزه های مختلف ارائه شد و انگیس،‌ فرانسه و آلمان به این نتیجه رسیدند که تشدید و اعمال تحریم و فشار حداکثری نمی‌تواند مانع ادامه فعالیت هسته‌ای صلح آمیز ایران شود و ایران تحت هیچ شرایطی تسلیم این فشارهای نمی شود لذا رویکردی نرم از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا که غیر مستقیم مذاکرات را دنبال می کرد دنبال شد.

هانی‌زاده تاکید کرد: تیم جو بایدن به این نتیجه رسیده که خروج ترامپ از برجام جایگاه آمریکا را در عرصه بین المللی تنزل داد و باید آمریکا اشتباهات گذشته خودش را جبران کند.

 

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: براساس اخبار واصله، تیم مذاکره کننده ایرانی در حوزه مالی و اقتصادی اسنادی ارائه داده و اعلام کرد که بخش مهمی از تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۸که ۱۷۰۰ مورد بوده،‌ غیر قانونی و مخالف روح برجام بوده فلذا آمریکایی‌ها پذیرفته‌اند که بخش مهمی از تحریم‌ها را لغو کنند.

هانی زاده تاکید کرد: علی‌رغم پارادوکس‌های موجود و جریان‌سازی‌ها و امیدهای واهی به ملت ایران، به نظر می‌رسد مذاکرات به صورت چراغ خاموش و کاملا منطقی و دور از هیاهوی رسانه‌ای در حال پیشرفت است و گفته می‌شود تا دو هفته آینده توافق جدیدی صورت خواهد گرفت و بخش مهمی از تحریم‌ها لغو خواهد شد و مرحله راستی‌آزمایی بین ایران و کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد تیم مذاکره کننده در حال حاضر بسیار موفق عمل کرده و با هوشمندی کامل سعی کرده حقوق مردم ایران را استیفا کند.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا آمریکایی‌ها تضمین‌های لازم را به ایران در مذاکرات خواهند داد و این تضمین‌ها چقدر می‌تواند قابل اتکا برای انجام توافق باشد،‌گفت: طبیعی است که هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی زیر بار تضمین های کتبی که الزام آور هم خواهد بود، نخواهد رفت ولی سازو کارهای دیگری پیش خواهد آمد و آن این که آمریکا و اروپا تا دو سال‌ آینده در مسیر راستی‌آزمایی حرکت می‌کنند.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه لابی صهیونیستی و برخی رژیم‌های عرب منطقه سعی می‌کنند آمریکا را از دادن امتیاز به ایران منع کنند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که چاره‌ای جز تعامل احترام‌آمیز با مردم ایران نخواهند داشت و باید در این‌خصوص رفتار ملایم‌تری نشان دهند و این شیوه را هم مورد تجربه خود قرار دهند و از شیوه های تهاجمی دست بردارند.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: الان وضعیت اوکراین، روسیه، ناتو و آمریکا به مرحله حساسی رسیده و آمریکا نمی‌تواند در این شرایط به ایران فشار بیاورد؛ فلذا بیشتر توجه آمریکا و غرب به اوکراین دوخته شده و به نظر می‌رسد ظرف هفته‌های آینده شرایط خوبی در وین به وجود خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها