يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۶۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
معاون وزیر اقتصاد از پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شد، گفت: این تسهیلات و وام‌ها برای کارکنان و کارمندان دولتی بدون ضامن ارایه می‌شود.

 ذبیح‌الله سلمانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دستور اکید و صریح وزیر اقتصاد روند پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شده و طی یک ماه اخیر فقط ۱۰۰ هزار فقره از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات و وام‌ها برای کارکنان و کارمندان دولتی بدون ضامن ارایه می‌شود،‌ اضافه کرد: هیچ مدیر بانکی حق ندارد بابت وام‌های خرد از کارمندان یا بازنشستگان ضامن بخواهد و اگر مدیری در این حوزه از دستورالعمل وزارت اقتصاد و دارایی سرپیچی کند، برکنار می‌شود. همچنان که در یک ماه گذشته چند مدیر بانک به دلیل خودداری از پرداخت تسهیلات خرد برکنار شدند.

سلمانی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های نظارتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را فعال کردیم تا امر تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد را رصد کنند و به همین خاطر مدیران بانکی متخلف در این حوزه خیلی زود شناسایی می‌شوند و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

معان توسعه مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به فازبندی اجرای طرح تسهیل اعطای وام‌های خرد گفت: در مرحله اول کارمندان و افراد بازنسته می‌توانند از همان بانکی که از آن حقوق می‌گیرند،‌ درخواست وام کنند که برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک فقره چک یا سفته بدهند و برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی نیازی به همین چک و سفته هم نیست.

سلمانی از اعطای تسهیلات آسان به شاغلان آزاد و بخش خصوصی هم خبر داد و افزود: در مرحله بعدی بنا داریم که به آن دسته از فعالان کسب‌وکارهای خصوصی که خوش‌حساب بوده و به نظام بانکی کشور بدهکار نباشند، تسهیلات بدون ضامن پرداخت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها