کد خبر: ۵۰۲۶۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح امروز با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، مدیرکل آژانس به منظور مذاکره و رایزنی با مقامات ذی ربط کشورمان درباره موضوعات پادمانی که مدتی است مورد بحث است به تهران سفر کرده است.

این سومین سفر گروسی در دولت ابراهیم رییسی است که انجام می شود.

شایان ذکر است حل و فصل موضوعات باقی مانده میان ایران و آژانس از گام های ضروری است که برای دستیابی به توافق در وین و احیای برجام باید برداشته شود.

بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و دیدار امروز وی با اسلامی گفت: همان‌گونه  که اطلاع دارید کشور ما در حوزه هسته‌ای فعالیت‌های زیاد و متنوعی  دارد، ارتباطات گسترده‌ای هم با آژانس داریم، طبیعتاً رفت‌وآمد و سفرهای متعددی بین ایران و آژانس انجام می‌شود. بنده  در همین دو هفته گذشته مذاکرات مفصلی را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتم.

گروسی با اسلامی دیدار کرد+ عکس

وی افزود: بعد از  مذاکرات با اسلامی ، رافائل گروسی با دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار خواهد داشت. انتظار می‌رود موضوعات بین ایران و آژانس در این مذاکرات به ‌طور کامل مرور شود و شیوه همکاری در آینده به‌طور کامل مشخص شود.
کمالوندی گفت: دیشب آقای گروسی با همراهی هیئتی وارد ایران شدند، سفر مدیرکل آژانس به تهران یک ‌روزه است. مدیرکل آژانس عصر امروز بعد دیدار با مقامات کشورمان، تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها