أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۶۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، یکی از قدرتمندترین خطوط حمله این تیم در سال‌های اخیر را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از موندو دیپورتیوو، بازگشت ممفیس دیپای در دیدار برابر اتلتیک بیلبائو با یک گل به این معناست که ژاوی حالا هدایت تیمی را برعهده دارد که نیروهای هجومی بسیاری در آن حضور دارند.

به نظر می‌رسد که مربی بارسلونا تصمیم دارد از مثلث مشخصی در ترکیب تیمش استفاده کند که از سه ستاره جدید این تیم شامل آداما ترائوره، پی‌یر امریک اوبامیانگ و فران تورس تشکیل شده است.

گزینه جایگزین او برای این مثلث درخشان، مثلث بین المللی دیگری است که روی نیمکت حضور دارند و متشکل از عثمان دمبله، لوک دی یونگ و ممفیس دیپای است.

این سه بازیکن حداقل روی کاغذ قدرت رقابت بالایی را با مثلث اول دارند: دمبله هربار که در ترکیب ژاوی به میدان رفته سرنوشت‌ساز ظاهر شده، لوک گل‌های بسیار مهمی را به ثمر رسانده که امتیازات بسیاری را برای بارسا به ارمغان آورده و ممفیس با این که چند هفته به دلیل مصدومیت از میدان دور بوده اما هنوز هم در صدر جدول بهترین گلزنان این فصل تیمش قرار دارد.

بارسلونا در زمینه گلزنی نیز به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده است. آنها در پنج بازی گذشته برابر اتلتیکو، والنسیا، ناپولی و اتلتیک بیلبائو چهار گل به ثمر رسانده‌اند و تنها بازی کم‌گل آنها تساوی 1-1 برابر حریف ایتالیایی در خانه بوده است.

درخشان‌ترین چهره این تیم در زمینه گلزنی اوبامیانگ است که موفق شده در شش بازی پنج گل به ثمر برساند و آمار او در لیگ چهار گل در چهار بازی است. 

ممفیس حالا 9 گل در 17 بازی لیگ پس از 1957 دقیقه بازی به ثمر رسانده و این در حالی است که مجموعا 24 بازی برای بارسا انجام داده است (عدم گلزنی او در شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و یک بازی سوپرکاپ بزرگترین نقطه تاریک کارنامه او است). این بازیکن هلندی تحت هدایت ژاوی در ترکیب اصلی قرار داشت و گل‌های مهمی برابر اسپانیول و ویارئال به ثمر رساند اما پس از آن مصدوم شد.

لوک دی یونگ نیز پنج گل در 15 بازی لالیگا و یک گل در سوپرکاپ در کارنامه دارد. او مجموعا شش گل در 20 بازی و 821 دقیقه حضورش در میدان زده است.

آداما هنوز گلی به ثمر نرسانده، در حالی که دمبله نیز دو بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است که یکی در لیگ و دیگری در جام حذفی بوده است. فران ترس نیز دو گل زده که یکی در کوپا دل ری و دیگری در لیگ اروپا بوده است.

با این حال می‌توان گفت که ژاوی حتی مثلث هجومی سومی هم با حضور عبده، برایثویت و ژوتگلا در اختیار دارد، هرچند دو بازیکن عضو تیم جوانان بار دیگر به تیم دوم منتقل شده‌اند و او چندان روی بازیکن دانمارکی هم حساب نمی‌کند.

با توجه به این چشم‌انداز و حضور چنین مهاجمان قدرتمندی در ترکیب بارسا، دیگر نیازی نیست که همه چشم انتظار بازگشت آنسو فاتی به ترکیب تیم و به خطر انداختن روند درمان او با فشار آوردن به انجام هرچه سریع‌تر آن باشند.

بارسلونا مهاجمان بسیاری در اختیار دارد که می‌تواند با آنها در لالیگا و لیگ اروپا به میدان برود و این در حالی است که نهایتا 21 بازی در این دو رقابت در پیش خواهد  داشت.

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها