يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۷۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
پس از تصویب قانون جدید؛
تیک تاک روز گذشته اعلام کرد پخش زنده و آپلود ویدئوی جدید در پلتفرم اش در روسیه را تعلیق کرده و مشغول بررسی قوانین جدید اخبار جعلی جدید در این کشور است.

به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) قانون اخبار جعلی را روز جمعه امضا کرده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد اولویتش ایمنی کارمندان و کاربران اش است و با توجه به قانون اخبار جعلی جدید روسیه هیچ چاره‌ای جز تعلیق پخش زنده و پست محتوای تازه در سرویس خود در روسیه ندارد. همچنین این شرکت همزمان مشغول بررسی بخش‌های ایمنی این قانون جدید است.

در بیانیه مذکور آمده است: سرویس‌های ارسال پیام داخل اپلیکیشن ما تحت تاثیر قانون جدید قرار نمی‌گیرد. ما همچنان به ارزیابی شرایط در روسیه ادامه می‌دهیم تا مشخض شود چه زمانی می‌توانیم با ایمنی کامل سرویس‌هایمان را دوباره ارائه کنیم.

این اپ اشتراک گذاری ویدئو می‌خواهد رسانه‌ای برای خلاقیت و سرگرمی باشد که منبعی برای آسایش خاطر و ارتباط انسانی طی جنگ و بازه ای باشد که مردم با تراژدی‌های مختلف و ایزوله سازی روبرو هستند.

این پلتفرم نخستین رسانه‌ای نیست که پس از حمله روسیه به اوکراین سرویس‌هایش در روسیه را تعلیق می‌کند.

پس از آنکه پارلمان روسیه قانون اخبار جعلی را در این کشور تصویب کرد، شبکه خبری بی بی سی نیز گزارش تحولات از روسیه را تعلیق کرد.

طبق قانون جدید گسترش اخبار جعلی یک جرم به حساب می‌آید و شامل انتشار اطلاعات جعلی درباره نیروهای نظامی کشور می‌شود.

این درحالی است که به گفته راسکامنادزر( رگولاتور رسانه در روسیه) فیس بوک در این کشور مسدود شده است. این تصمیم پس از آن گرفته شده که فیس بوک هفته گذشته رسانه‌های رسمی روسیه از جمله RT و اسپوتنیک را در اتحادیه اروپا مسدود کرد.

در بیانیه راسکامنادزر در این باره آمده است: در ۴ مارس ۲۰۲۲ میلادی تصمیم گرفتیم دسترسی به شبکه فیس بوک (متعلق به شرکت متا پلتفرمز) را در روسیه مسدود کنیم. تاکنون ۲۶ مورد تبعیض علیه رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی روسی ثبت شده است.

طبق قانون جدید مجازات انتشار اخبار جعلی درباره ارتش این کشور جریمه نقدی و زندانی است. همچنین افرادی که به طور علنی خواستار تحریم روسیه می شوند نیز با جریمه روبرو خواند شد.

دادگاه های این کشور شدیدترین مجازات را برای اخبار جعلی در نظر می گیرند که عواقب جدی خواهد داشت.

طبق گزارش رسانه «مسکو تایمز» هدف این قانون مجازات افرادی است که هدف، نقش و وظایف نیروهای مسلح و همچنین دیگر واحدهای روسیه طی عملیات نظامی را تحریف می کنند. علاوه بر آن قانون شامل افرادی می شود که اطلاعات تایید نشده درباره شکست های جنگ روسیه اعلام می کنند.

ویاچسلاو ولودین مدیر بخش قانونگذاری مجلس دومای روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: قانون مجازات را اعمال می کند. این مجازات سنگینی برای افرادی است که با دروغ گفتن و بیانیه های مختلف اعتبار نیروهای مسلح را از بین برده اند.

پوتین قبلا در سال ۲۰۱۹ میلادی یک قانون اخبار جعلی را امضا کرده بود که مجازات هایی شامل جریمه و زندان برای بی احترامی به دولت روسیه در نظر گرفته بود. اما مجازات زندان در نظر گرفته شده در آن ۱۵ روز بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها