يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۸۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سخنگوی کاخ سفید با رد هرگونه تأثیر تحریم روسیه بر مذاکرات وین، به تصمیم رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران کنایه زد.

به گزارش پایگاه 598، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه هرگونه ارتباط بین تحریم‌های اعمالی بر روسیه و تأثیر آن بر مذاکرات وین و ایران را رد کرد.

ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت اعمال تحریم‌ها بر روسیه به دلیل عملیات در اوکراین، هیچ ارتباطی به حضور روسیه در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران ندارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درخواست از عربستان سعودی یا ونزوئلا یا ایران برای تأمین نفت بجای روسیه، می‌تواند وابستگی به نفت روسیه را کم کند، گفت: «بهترین کاری که می‌توان انجام داد، کاهش وابستگی ما به نفت خارجی‌ها است».

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا کسی طرفدار دستیابی ایران به سلاح اتمی هست، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به تشویق ایران برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد.

ساکی در این‌باره با کنایه اظهار داشت: «گمان نمی‌کنم هیچکسی حامی [حرکت] ایران برای دستیابی به سلاح اتمی باشد، البته شاید بجز رئیس‌جمهور قبلی [ترامپ] که از توافق [هسته‌ای] خارج شد!»

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که تحریم‌های اعمالی علیه روسیه هیچ ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران و چشم‌انداز بازگشت به آن ندارد.

پیش‌تر آمریکا گفت که «توافق احتمالی» در وین نزدیک است، اما چند  نقطه اختلاف مانع از توافق شده و زمان در حال اتمام است. «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار ارزیابی سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در وین در هفته‌های اخیر، گفت مذاکره‌کنندگان در وین «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند. وی افزود: ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده باقی مانده است. توافقی نخواهیم داشت مگر این که مسائل باقیمانده را به سرعت حل کنیم.

او در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت: با این حال، اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم و باید در عرض چند روز به درک بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها