أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۸۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اقدامات اداره کل تامین اجتماعی استان قم در تحقق شعار " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " توسط سرپرست این اداره کل تشریح شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، " محمد عاشوری " با حضور در استودیوی برنامه تلویزیونی " در مسیر پیشرفت " سیمای مرکز قم با تشریح اقدامات و عملکرد این اداره کل در تحقق شعار امسال ، به سئوالات مجری و کارشناسان برنامه پاسخ گفت.
وی با تشریح اقدامات تامین اجتماعی قم در تحقق شعار سال 1400، تعمیم و گسترش پوشش با هدف صیانت از نیروی کار در مقابل مخاطرات، تسهیل و بهبود فضای کسب و کار و کمک به رونق تولید، حمایت از بیکاران و توانمند سازی و صیانت از گروه هدف در طول دوره بیکاری، تداوم تقویت و حمایت از ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از توسعه کارآفرینی، پذیرش رانندگان جدیدالورود از طریق جایگزینی با افراد خارج شده از ناوگان حمل و نقل، هوشمند سازی اداری و استقرار نظام الکترونیک و تسهیل و سرعت در خدمات غیرحضوری با اجرای طرح تحول دیجیتال (3070)، بهبود رفاه نسبی معیشت مستمری بگیران و کاهش شکاف طبقاتی این بخش از جامعه، افزایش مهلت پرداخت حق بیمه به بیمه شدگان با ماهیت اختیاری با توجه وضعیت رکود شرایط اقتصادی کشور را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای پشتیبانی از جامعه تولید و کار در استان نام برد.
عاشوری گفت که سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از نیروی کار و پشتیبانی از بنگاه‌های تولیدی، فنی و خدماتی در مواجهه با مخاطرات اقتصادی محیط پیرامونی و رکود تورمی موجود از طرفی و نیز همه گیری بیماری کرونا و شکاف نقدینگی قابل توجه در منابع مالی که بخش اعظم آن از ناحیه وصول حق بیمه تامین می‌گردد، در راستای ایجاد تعامل دو سویه بین اهداف خود و اهداف بازار کار نسبت به تهیه بسته حمایتی از نیروهای موثر در بازار کار اقدام نموده تا ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای تعهدات قانونی شرکای اجتماعی خویش، دغدغه بازیگران بازار کار را نیز مرتفع کند.
وی ابطال بخشنامه 3/140 و بخشنامه مرتبط با الحاق ماده 63 آئین نامه و قوانین و مقررات مربوطه، تمدید اجرای تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر بازرسی از دفاتر قانونی کارفرمایان بخش خصوصی صرفاً در آخرین سال مالی با لحاظ مستثنیات آن، تداوم اجرای بخشنامه 17 بندی مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی در راستای رونق تولید را در همین راستا عنوان کرد.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان در خصوص تداوم تقویت و حمایت از ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از توسعه کارآفرینی خاطرنشان ساخت: تدوام اجرای طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی(ماده 71 برنامه ششم) و همچنین تداوم اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با هدف حمایت از مهارت آموزان و کمک به توسعه کارفرما ، دو اقدام مهم تامین اجتماعی قم در این زمینه بود که امسال با قوت پیگیری و اجرا گردید.
وی با اشاره به هوشمند سازی اداری و استقرار نظام الکترونیک در تامین اجتماعی قم تصریح کرد: با شیوع و تشدید بیماری کرونا در دو سال گذشته و لزوم ارائه خدمات غیرحضوری در بستر وب، سازمان تامین اجتماعی بعنوان یکی از پر مخاطب‌ترین دستگاههای خدمت رسان در کشور را برآن داشت که با شتاب بیشتری تغییر حرکت فعالیت‌ها و خدمات از امور سنتی به سمت و سوی فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار دهد.
عاشوری افزود: بر همین اساس در سال 1399، نسب به شناسایی 30 خدمت پر تکرار و زمان بَر شناسائی گردید و برنامه عملیاتی متناسب با آن جهت غیر حضوری نمودن این خدمات در قالب طرح (3070) که در حقیقت مقدمه طرح تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی بوده طراحی، تدوین و عملیاتی گردید که خوشبختانه با اجرای این طرح و رفع نواقص احتمالی آن در پایان نیمه اول سالجاری منجر به پاسخگوئی هوشمند و هدفمند، کاهش اطاله زمانی، صرفه جوئی در نهاده‌های مادی، کمینه شدن کنترل های انسانی و حتی فیزیکی و افزایش رضایت مخاطبان سازمانی گردید.
وی ادامه داد: با پایان یافتن فاز نخست این طرح، 10 خدمت جدید نیز شناسایی گردیده و مقدمات غیر حضوری کردن این خدمات در دستور کار قرار گرفت که با تلاش همکاران 6 خدمت غیر حضوری از مجموع 10 خدمت موصوف در همین مدت کم، پیاده سازی و اجرا گردیده است.
وی ابلاغ افزایش مدت مرخصی زایمان بیمه شدگان مشمول از 6 ماه به 9 ماه، اتخاذ تمهیدات و صدور دستورات لازم با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، اتخاذ تمهیدات و صدور دستورات لازم جهت پرداخت کمک بارداری به صورت ماهیانه، استرداد 2 درصد درمان مستمری ‌بگیران جانباز از آبان ماه 1400و عملیاتی نمودن فرایند صدور حکم بازنشستگی همسران و فرزندان شهدای شاغل در دستگاه‌های مشمول بند (ب) ماده(2) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را از دیگر اقدامات اداره کل تامین اجتماعی استان قم در راستای تحقق شعار امسال ذکر کرد.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم در خصوص اقدامات اداره کل متبوعش در راستای مانع زدایی ها به منظور تحقق شعار سال 1400 گفت: از مولفه‌های شعار سال جاری در فرمایشات مقام معظم رهبری طرح موضوع مانع زدائی و زدودن موانع اشتغال است.
عاشوری افزود: در همین راستا و بمنظور کاهش فرایندهای دست و پاگیر و نیز سردرگمی در نحوه اجرا و رعایت قوانین ، سازمان تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با باز مهندسی فرآیندها و مهندسی مجدد نسبت به حذف فرآیندهای زائد، گامی بزرگ در بهینه نمودن اقدامات انجام دهد.
وی گفت که تجمیع، تنقیح، روانسازی و تلخیص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها با هدف حذف فرآیند زائد و در راستای مانع زدایی ها و شفاف سازی اطلاعات و پاسخگویی بهتر صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم از صدور بخشنامه تنقیح و تلخیص بخشنامه 11 جدید درآمد و ملحقات آن، بخشنامه رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، بخشنامه مقاطعه کاران، بخشنامه بازرسی کارگاه‌ها، محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی، بخشنامه بازرسی از دفاتر قانونی، تنظیم بخشنامه احاله بازرسی دفاتر قانونی و توقف ممنوع‌الخروج نمودن و توقیف ابزار تولید و تجهیزات کارفرمایان مدیون در اجرای برنامه‌های توسعه ای کشور به عنوان نمونه هایی از اقدامات مهم این سازمان در مانع زدایی در مسیر جامعه کار و تولید نام برد.
تامین اجتماعی قم به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای بیش از 62 درصد جمعیت استان را زیر پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر 240 هزار نفر از جمعیت استان قم به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از 59 هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.
با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از 810 هزار نفر از جمعیت استان قم عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.
4 شعبه اصلی، یک شعبه اقماری و 5 کارگزاری به همراه یک بیمارستان ملکی و 3 مرکز سرپایی و جراحی محدود از جمله مراکز ارائه خدمت در دو بخش بیمه ای و درمانی هستند که به بیش از 810 هزار بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی در استان قم خدمات رسانی می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها