يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۸۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
جبلی:
رئیس رسانه ملی در مراسمی از گسترش رویکردهای صداوسیما برای مخاطب بین‌المللی سخن گفت و عنوان کرد که رسانه ملی را محدود به ایران نمی‌داند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، آیین رونمایی از سرویس‌های جدیدِ منظومه رسانه‌ای تلوبیون با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی، احمد خورشیدی مدیرعامل «تلوبیون» و مدیران رسانه ملی هفدهم اسفندماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. 

در این آیین، رئیس رسانه ملی، تلویزیون را مهمترین دستگاه تولیدکننده محتوای سالم دانست و گفت: تلویزیون سال‌ها در مسیر همیشگی خود و در فضای سنتی، تولید محتوا کرده است و ضرورت داشت تا از فضای برودکست عبور کند و با ورود به فضای برودبند در رقابت با رسانه‌های دیگر موفق شود. 

پیمان جبلی افزود: با شکل‌گیری تلوبیون و مسیر تحولی آن به عنوان رسانه‌ای واقعی در فضای مجازی، نشانه‌های تحقق این آرزوی بزرگ دیده شده است و اکنون شاهد عبور تلویزیون از مرزهای برودکست و گسترش در فضای برودبند هستیم. 

وی با مقایسه تلویزیون و تلوبیون گفت: رابطه میان تلویزیون و تلوبیون صرفاً همکاری رسانه‌ای نیست بلکه این دو، دو رسانه مکمل هستند و نسبت به یکدیگر، هم‌افزایی دارند. 

جبلی حضور در فضای مجازی را مغتنم شمرد و بیان کرد: باید قدر این فضا و نعمت را دانست. اکنون که حضور تلوبیون زمینه استفاده بهتر از محتوای سالم را فراهم کرده‌است، ما نیز از همه کسانی که در تولید محتوای سالم تلاش می‌کنند حمایت می‌کنیم. 

رئیس رسانه ملی شناخت فضای مجازی و دنیای پر رقابت رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت: در سال‌های گذشته شاهد تلاش‌های خوبی برای درک این فضا بودیم.

بخش‌های فنی که مسئول آماده کردن زیرساخت‌های ورود به این فضا بودند با ارائه خدمات زیرساختی ما را به این نقطه رساندند و اکنون این بستر و سکو قابل لمس و مشاهده است. 

جبلی تصریح کرد: آنچه این زیرساخت‌ها را تکمیل می‌کند و به سرانجام می‌رساند، تولید محتواست. در سال‌های گذشته شاهد فقر محتوا در این بستر بودیم. اگر از محتوا غافل شویم مخاطب به سرعت محتواهای دیگر را از سکوهای دیگر دریافت می‌کند و این برعهده ماست که محتوای سالم را در دسترس مخاطب قرار دهیم. 

وی با اشاره به دوره تحول در سازمان صداوسیما گفت: تلوبیون یکی از بسترهای مهم رسانه ملی در دوره تحول خواهد بود. ما در این دوره با برنامه‌های کوتاه مدت، نگاه زیست بوم محور را شاهد خواهیم بود و این نگاه را به رسمیت خواهیم شناخت. 

جبلی با اشاره به شعار هویت محوری و عدالت گستری در رسانه ملی، دسترسی دهک‌های پایین جامعه به محتوا را مهم دانست و بیان کرد: شعار ما عدالت رسانه‌ای برای همه اقشار جامعه است و از این رو تلاش می‌کنیم با قیمت پایین، محتوای مورد نیاز مخاطب را سهل و آسان در دسترس قرار دهیم. 

رئیس رسانه ملی مرجعیت خبری و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در دوره جدید باید به حداقل ۵ میلیون کاربر و مخاطب در بخش‌های خبری برسیم که رسانه ملی در تولید محتواهای آموزشی در دوره کرونا به این هدف نزدیک شد. 

جبلی تصریح کرد: در دوره جدید، رسانه ملی را محدود به مرزهای ایران نمی‌دانیم و خود را رسانه‌ای بین‌المللی می‌شناسیم. مختصات جغرافیایی ما را محدود نخواهد کرد بلکه ما پیام انقلاب اسلامی را فراسوی مرزها به گوش دیگران خواهیم رساند. 
وی در پایان افزود: تأثیرگذاری انقلاب اسلامی انکارناپذیر است و ما خود را رسانه امت محور می‌دانیم تا در زیست بوم بین‌المللی با محوریت جبهه مقاومت حضور فعال داشته باشیم. 

در ادامه غلامرضا نوری معاون فضای مجازی نیز در این آیین با اشاره به تغییرات فضای مجازی در دو دهه اخیر گفت: ما باید زیست بومی درست کنیم که محتوای سالم را در اختیار خانواده‌ها بگذارد. اکنون در این راه موفق بوده‌ایم و می‌بینید که پرمصرف‌ترین محتوا در تلوبیون محتوای کودک است که خانواده‌ها با اطمینان آن را مشاهده می‌کنند و ما نیز از این اتفاق به خود می‌بالیم. 

تماشای ۲ میلیارد دقیقه برنامه در تلوبیون
احمد خورشیدی، مدیرعامل تلویزیون تعاملی تلوبیون نیز در بخشی از این مراسم با ارائه آمارهای بدست آمده، فضای کنونی تلوبیون را تشریح کرد و با اشاره به ۵۷۷ هزار محتوای حرفه‌ای که در تلوبیون بارگذاری شده گفت: رتبه تلوبیون در الکسا، بین ۲ تا ۴ است که در نوع خود راضی‌کننده است. ضمن اینکه در سال ۱۴۰۰ حداقل ۴۲ میلیون آی دی و یا کاربر به این تلویزیون تعاملی مراجعه کرده‌اند. 

خورشیدی وضعیت تلوبیون را در کنار رقبا بسیار خوب توصیف کرد و آن را بالای ۸ میلیون بازدید کننده در کافه بازار دانست و گفت: از میزان دانلود و نصب فعال تلویزیون تعاملی تلوبیون، تا الان حدود بیشتر از ۲۰ میلیون کاربر فعال در کافه بازار به این پلتفرم دسترسی دارند و قابلیتی که امسال به آن دست یافتیم تایم شیفت ۵ تا ۱۲ ساعت بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد. 

مدیر عامل تلوبیون در ادامه با اشاره به پخش زنده ۸۴ شبکه تلویزیونی، رکورد همزمانی تلوبیون و تلویزیون را یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ اعلام کرد و تعداد تماشای مخاطبان در سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیارد مرتبه ذکر کرد. 

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «رهنامه زیست مجازی» از برنامه‌های شاخص تلویزیون که بیشترین همکاری را با تلوبیون داشته‌اند شامل «کلبه عمو پورنگ» «سریالیست»، «محاکات»، «دست فرمون»، «ویدئو چک» و «ستاره ساز» قدردانی شد. احمدرضا درویش نیز مهمان ویژه این مراسم بود که اهدای جوایز را برعهده گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها