أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۹۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به منظور صیانت از اموال مردم و حذف تشریفات اضافی تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص خودروهای توقیفی در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حمیدی گفت: تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروها در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به فراهم کردن شرایط تقسیط جرایم رانندگی با اعطای فرصت یکساله، ایجاد امکان ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث با اخذ تعهد عدم تردد در معابر عمومی، هماهنگی با شرکت‌های بیمه برای ایجاد امکان بخشودگی جرایم دیرکرد، تمدید و تقسیط هزینه بیمه نام برد.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، ترخیص وسایل نقلیه با ارایه مدارک مالکیت توسط مالک یا وکیل قانونی او در صورت نداشتن قبض پارکینگ، ترخیص وسایل نقلیه به متصرفان قانونی با ارایه مدارک وسیله نقلیه و اصل قبض پارکینگ به نام متصرف در صورت نداشتن سابقه ثبت شکایت از طرف مالک و عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری، طرح ترافیک و عوارض آزادراهی از شرایط این طرح است.

 در طرح ویژه پلیس فرآیند ترخیص خودرو‌های توقیفی به سه صورت انجام می‌شود:

در حالت اول مالکان وسیله نقلیه به صورت کاملا غیر حضوری با استفاده از برنامه کاربردی پلیس من در بستر اینترنت تلفن همراه، امکان ثبت درخواست ترخیص را پس از احراز هویت و مالکیت خواهند داشت.

 در حالت دوم فرد با مراجعه مستقیم به دفاتر پلیس +۱۰ فعال درخواست خود را ثبت می‌کند و مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست ترخیص داشتن کارت ملی، استعلامات، ثبت شماره تلفن در سامانه پارکینگ‌ها و ارایه اصل قبض رسید توقف گاه در صورتی که هنگام توقیف تحویل مالک یا فرد دیگری شده باشد الزامی است.در صورتی که مالک و یا وکیل قانونی فاقد گواهینامه مجاز باشد علاوه بر تکمیل بند ۳ تعهد نامه باید برابر بند ۴ نسبت به معرفی فرد دارای گواهینامه برای انتقال وسیله نقلیه از پارکینگ اقدام کند و هزینه‌های قانونی را بپردازد.

در روش سوم ترخیص خودرو‌های توقیفی توسط متصرف قانونی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود و فرد با مراجعه مستقیم به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت می‌کند که مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست ترخیص توسط مالک یا نماینده قانونی او حضور متصرف قانونی با ارایه کارت ملی معتبر و اصل مدارک وسیله نقلیه اعم از کارت، برگ سبز یا بیمه نامه ارایه اصل قبض یا رسید توقف گاه به نام شخص مراجعه کننده الزامی می‌باشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها