کد خبر: ۵۰۲۹۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
در مراسم معرفه مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان شد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در مراسم معرفه مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، این منطقه را موتور حرکت پیشران اقتصاد و صنعت قم و استقرارهیئت مدیره غیر موظف در این منطقه را زمینه ساز حرکتی جهادی برای توسعه اقتصادی استان دانست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی استانداری قم: محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در مراسم معارفه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، با اشاره به زمینه های بی نظیر این منطقه در حوزه اقتصادی، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی استان شود.

امیدیان ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در کاهش فرآیند های اداری و کوتاه کردن فاصله پاخگویی به درخواست های کارآفرینان و سرمایه گذاران را مورد توجه قرار داد و افزود: توسعه سرمایه گذاری ایجاد رقابت در حوزه تجارت بین المللی، جذب سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات با کم ترین تشریفات اداری، و ترانزیت کالا بدون فرآیند های زائد، از جمله ظرفیت های این منطقه اقتصادی قم است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولیتیک این منطقه و ودسترسی به فرودگاه امام خمینی و نزدیکی به خطر سراسری راه آهن و دسترسی به 17 استان کشور، ادامه داد: با ظرفیت های گسترده ای که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارد، می تواند نقش تسهیل کننده صادرات و واردات در استان را ایفا کند که چون از این ظرفیت های بدرستی استفاده نشده است شاهدیم که منجر به دپوی 10 ساله کالا در گمرک شده و برخی امور غیر منطقی و غیر اقتصادی موجب مشقت همه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم همچنین با اشاره به استقرار هیئت مدیره متخصص، جوان و جهادی در اداره این منطقه، گفت: با فعالیت این هیئت مدیره غیرموظف و تلاشگر، بر این باوریم که این گروه تلاشگر و با انگیزه می توانند سنگ بنای جدی بر حرکت تحولی در این منطقه بنا کرده و در آینده شاهد باشیم که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان موتور حرکت پیشران اقتصاد و صنعت در قم باشد.

وی در پایان یادآور شد: حاکمیت استان برنامه های حمایت جامعی در حوزه های های مختلف برای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تهیه نموده است که با تدین برنامه های عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدت از سوی هیئت مدیره جدید، در آینده شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت های این منطقه در اقتصاد استان باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های سید مهدی علیزاده طباطبایی مدیر عامل سابق قدر دانی و محمود داوود آبادی به عنوان مدیر عامل جدید منطقه ویژه سلفچگان معرفی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها