أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۰۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اکیپ فرانسه مدعی شد که فرانس فوتبال قصد دارد تغییرات بزرگی در مراسم توپ طلا ایجاد کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تایمز، فرانس فوتبال تصمیم دارد در خصوص جایزه توپ طلا تغییراتی ایجاد کند تا به واقعیت نزدیکی بیش‌تری داشته باشد. در دوره‌های قبلی، به عملکرد بازیکنان در طول سال (از ژانویه تا دسامبر) نگاه می‌کردند، اما حالا فرانس فوتبال سال را به فصل (از آگوست تا جولای) تغییر داده است.

هم‌چنین خاطرنشان شده است که کمیته ویژه برای تهیه فهرست کوتاه نامزدهای دریافت جایزه تشکیل خواهد شد. هم‌چنین تنها نمایندگان ۱۰۰ کشور اول رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در انتخاب بهترین بازیکن جهان حق رای خواهند داشت.

سال جاری اعتراضات زیادی علیه هفتمین توپ طلای اهدایی به لیونل مسی و نامشخص بودن معیارهای انتخاب از سوی کارشناسان مطرح شد. همین انتقادات سبب شد تا در نهایت شاهد تغییراتی در این نهاد برای دادن توپ طلا به بهترین بازیکنان سال باشیم.

علاوه بر این، معیارهای رای‌گیری نیز تغییر کرده است. شاخص اصلی دستاوردهای فردی بازیکن و به دنبال آن عناوین کسب شده و پایبندی به اصول بازی جوانمردانه خواهد بود.

توپ طلا توسط گابریل آنوت، سردبیر هفته نامه فرانس فوتبال تاسیس شد. این جایزه برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۶ به استنلی متیوز، مهاجم بلکپول اهدا شد، برنده جایزه توسط روزنامه نگاران فوتبال مشخص شد. در ابتدا فقط بازیکنان اروپایی می‌توانستند توپ طلا را دریافت کنند، از سال ۱۹۹۵ این جایزه به بازیکنان فوتبال از هر ملیتی تعلق می‌گرفت، تنها شرط این است که بازیکن باید برای یک باشگاه اروپایی بازی کند. از سال ۲۰۰۷، هر فوتبالیستی می‌تواند صاحب جام شود. رکورددار تعداد توپ‌های طلای کسب شده لیونل مسی آرژانتینی است که هفت جایزه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها