يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۰۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
دراگان اسکوچیچ با توجه به وضعیت بازیکنان اصلی خط دفاعی تیم ملی، امید بسیاری به تکرار عملکرد خوب امید نورافکن در دیدار با کره‌جنوبی دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با کره‌جنوبی با معضل مهمی در خط دفاعی خود روبه‌رو است. از پنج، شش بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، تعداد اندکی در شرایط مناسب هستند و نفرات اصلی در محرومیت یا مصدومیت به سر می‌برند.

با اتفاقات اخیر در آستانه این دیدار، فقط امید نورافکن است که خیال دراگان اسکوچیچ را راحت کرده؛ بازیکنی که در تمام دوران فوتبالش در پست‌های دفاع چپ و هافبک دفاعی به میدان رفته بود اما به یک بار سرمربی کروات تیم‌ملی تصمیم به استفاده از این بازیکن جوان در خط دفاعی تیم ملی مقابل امارات کرفت.

اگر چه حضور نورافکن در خط دفاعی با حضور بازیکنانی مانند سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، فرشاد فرجی و ... با انتقادهایی از این سرمربی همراه بود اما او توانست به خوبی به وظایفش عمل کند و دروازه تیم ملی در دیدار با امارات در امان ماند و خطری چارچوب دروازه امیر عابدزاده را تهدید نکرد.

با انتخاب اسکوچیچ، او از حالا می‌تواند روی این بازیکن در دیدار با کره جنوبی باز کند. شاید اسکوچیچ هم فکر نمی‌کرد در هنگام دیدار تیمش با کره‌جنوبی خلیل‌زاده (مصدوم)، حسینی (مصدوم)، پورعلی‌گنجی (مصدوم)، کنعانی‌زادگان (محروم)، یزدانی (سرباز)، مرادمند (سرباز) و ... در شرایط مسابقه نباشند اما او حالا با تصمیم عجیب خود، خیالش را برای دیدار با کره جنوبی راحت کرده و می‌تواند روی نام نورافکن به عنوان یکی از مدافعان تیم ملی در این دیدار باز کند.

سرمربی کروات تیم‌ملی که بعد از بازی با انتقاداتی به علت نیمکت‌نشین کردن یزدانی و آقاسی و بازی دادن به نورافکن مواجه شده بود، حالا می‌تواند علاوه بر گرفتن پاسخ لازم از میدان دادن به نورافکن، سود این تصمیم خود را در شرایط بغرنج کنونی و دیدار با کره‌جنوبی و لبنان هم بگیرد. همچنین نورافکن هم با توجه به عملکرد چند منظوره خود در تیم ملی، به نوعی از هم اکنون جای خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رزرو کرده و باید دید می‌تواند در ترکیب اصلی تیم ملی در این مسابقات شرکت کند یا خیر.

تیم ملی ایران چهارم فروردین ۱۴۰۱ در سئول و از هفته نهم انتخابی جام جهانی به مصاف کره جنوبی می‌رود و پیروز این مسابقه، به احتمال بسیار زیاد صدرنشین گروه A خواهد بود و جایگاه بهتری را در رنکینگ فیفا تصاحب می‌کند و چه بسا در قرعه کشی‌ جام‌حهانی شانس بهتری را به دست آورد.

تیم ملی ایران با ۱۹ امتیاز و کره جنوبی با ۱۷ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم گروه خود هستند. بازی رفت این دو تیم، مهر ماه سال جاری با تساوی یک بر یک در تهران تمام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها