يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۱۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
جشنواره «به عشق مهدی (عج) هواداریم» با شرکت ۱۸۰ نفر از هنرجویان از سراسر کشور با محوریت تولیدات رسانه‌ای با تاکید بر موضوع مهدویت در شبستان امام حسن عسگری(ع) مسجد جمکران در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، جشنواره «به عشق مهدی (عج) هواداریم» در حالی صبح روز جمعه ۲۰ اسفند ماه در شبستان امام حسن عسگری (ع) مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرد که این رویداد به مدت سه روز میزبان ۱۸۰ نفر از هنرجویان کارگاه‌های تولید محتوای مهدوی نیز می‌باشد.
کارگاه‌های این جشنواره در ۸ بخش با موضوعات «طراحی پوستر مهدوی»، «تور عکاسی مهدوی»، «تولید پادکست مهدوی»، «کپشن نویسی مهدوی»، «گرافیک»، «تصویر سازی مهدوی»، «گرافیک متحرک مهدوی» و «حروف نگاری مهدوی» است.
محمد علی حبیبی دبیر جشنواره «به عشق مهدی (عج) هواداریم» در آیین افتتاحیه این رویداد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، این جشنواره را به علت کارگاهی بودن و محوریت تولید محتوا در آن، از سایر جشنواره‌ها متمایز دانست.
 وی در ادامه بیان کرد: فراخوان سری اول ارسال آثار این جشنواره تا ۱۹ اسفند ماه در ۹ بخش صورت گرفته است و شرکت کنندگان بایستی تولیدات رسانه‌ای خود را ارائه دهند. در پایان نیز، محتواهای تولیدی توسط اساتید بررسی و رتبه بندی خواهند شد.
همچنین دبیر این جشنواره افزود: دو کارگاه «کارآفرینی فرهنگ و اقتصاد هنر» و «درآمدزایی بین الملل» به صورت موازی با سایر کارگاه‌ها برگزار خواهد شد.
حبیبی تصریح کرد: در این رویداد تلاش کردیم با دور هم جمع کردن هنرمندان منتخب و اساتید تراز برتر، ظرفیت‌های بالقوه‌ای را جهت هم‌افزایی و تولید آثار فاخر با موضوع مهدویت ایجاد کنیم.
محمد علی حبیبی همچنین از سازمان فضای مجازی سراج، تولیت مسجد مقدس جمکران و قرارگاه مهدویت جهت همکاری در برگزاری این رویداد تولیدات رسانه‌ای تشکر کرد و در آخر گفت: امید است که بتوانیم شاهد تولید محتوای فاخر و منحصر به فردی در این جشنواره باشیم.
در ادامه این مراسم مجتبی مجلسی نیز به نمایندگی از هئیت داوران به ایراد سخن پرداخت.
وی ضمن خوش آمدگویی به تمامی شرکت کنندگان این دوره، خطاب به هنرجویان حاضر بیان کرد: در این جشنواره، جمعی فوق‌العاده از اساتید خوب کشوری شکل گرفته که باید از آنان نهایت استفاده را داشته باشید.
مجلسی عنوان کرد: «حرفه‌ای بودن هنرجویان» و «درکنار هم بودن رشته‌های مختلف تصویرگری» را دو اتفاق مهم و متفاوت در این جشنواره دانست.
او همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رود با شرایط ایجاد شده شاهد تولیدات فاخری در پایان این رویداد باشیم.

کارگاه‌های تولید محتوا بلافاصله پس از پایان مراسم افتتاحیه آغاز به کار کردند. هنرجویان و شرکت کنندگان نیز، «کارگاهی بودن» را یکی از برجسته ترین مزیت‌های این جشنواره عنوان کردند. در ادامه شرحی مختصر از مهم‌ترین رویدادهای دو روز گذشته ارائه می‌گردد.

تولید پادکست
این کارگاه با تدریس حامد حجتی و امین شوشتری با رویکرد اصلاح «تعریف پادکست» و همچنین «تفکیک موضوع پادکست از قطعه صوتی» در ذهن شرکت کنندگان شروع به کار کرد.
در ادامه هنرجویان به دنبال نگرش خلاقانه و خلق موضوعات جذاب‌تر  به ایده پردازی و تولید پادکست پرداختند که این موضوع سبب آشنایی فنی‌تر و کاربردی‌تر هنرجویان با پادکست شد.
شرکت کنندگان این گعده بایستی تولیدات خود را در ۲۰ قسمت ارائه دهند که بخشی از آن در طول دوره و ما بقی، پس از جشنواره تولید خواهد شد.

گرافیک متحرک
افراد برتر در مرحله اول این جشنواره از بین آثار ارسالی منتخب شده، به شرکت در مرحله دوم آن دعوت شدند. این امر باعث آشنایی بیشتر منتخبین با تولیدات یکدیگر و تبادل ایده و محتوا و همچنین ارتباط گیری هنرجویان با اساتید شد.
از طرفی اعضای این کارگاه، تجربه «نحوه مدیریت پروژه» و «کنترل تمرکز» جهت تولید محتوا در زمان کوتاه را کسب کردند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت در این رشته، کسب نتیجه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان است.

گرافیک، تصویرسازی، طراحی پوستر
نگاه اولویت‌دار این کارگاه در جهت تولید محتوای متناسب با کاربردهای فضای مجازی در زندگی روزمره و برون رفت از تولیدات نمایشگاهی است. همچنین «نوع ایده پردازی»، «نوع ترکیب بندی نوشته و تصویر»، «قطع کاربردی» و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین به هنرجویان توصیه شد که موضوع مهدویت را ناظر به آینده ببینند نه گذشته! به عنوان مثال مهدویت را در موضوعاتی همچون مشکلات و شادی‌ها مورد بررسی قرار داده و از فضای تاریخ نگاری خارج شده تا به نوعی بتوانند فضای همدلی بین مردم را در آستانه نیمه شعبان به وجود بیاورند.

گفتنی است که اختتامیه این جشنواره با اعلام آثار و افراد برگزیده در روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه برگزار می‌گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها