أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۳۱۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: در تلاشیم از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت، خانوارهای کم درآمد و فاقد بیمه پایه درمان را شناسایی کنیم تا امکان پوشش بیمه ای آنها فراهم شود.

داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه،‌کمبود اطلاعات و داده را از مهم‌ترین کاستی‌های حوزه بیمه درمانی کشور دانست و افزود: متأسفانه در حوزه بیمه سلامت بخش عظیمی از جامعه کم درآمد کشور ما از هیچ گونه بیمه درمانی برخوردار نیستند. لذا ما در تلاش هستیم تا از طریق انعقاد تفاهم نامه و شروع همکاری با سازمان بیمه سلامت، خانوارهای کم درآمد و فاقد بیمه پایه درمان را شناسایی و داده‌های این خانوارها را به سازمان بیمه سلامت ارائه دهیم تا از این طریق از بیمه پایه درمان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این همکاری در مرحله اول در استان تهران شروع شده و در صورت حصول نتیجه مطلوب در سایر استان‌های کشور نیز ادامه خواهد داشت.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آئین نامه دیگری نیز که بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان تهیه شده مربوط به معافیت خانوارهای کم درآمد از پرداخت حق بیمه برای صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی می‌باشد. بر مبنای این آئین نامه خانوارهای کم درآمد برای برخورداری از تسهیلات این صندوق نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند که این افراد از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نهادهای ذیربط معرفی خواهند شد.

وی در خصوص بهبود معیشت کارگران نیز افزود: همچنین برای بهبود معیشت کارگران پیشنهاد اصلاح ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی برای لحاظ در بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که بر اساس آن کارگران به جای اینکه پس از ۷۲۰ روز بیمه پردازی از حق عائله مندی بهره مند شود، پس از ۳۰ روز از این حق بهره مند خواهند شد و این کمک خوبی به معیشت کارگران که عمدتاً در دهک‌های پایین درآمدی هستند خواهد کرد. همچنین لایحه دائمی شدن اصلاح این ماده نیز در حال ارسال به کمیسیون اجتماعی دولت نیز است.

ابوحمزه تاکید کرد: برای برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات ویژه ای انجام شده است. به عنوان مثال پیگیری اصلاح آئین نامه قانون مربوط به کودکان کار و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان از این جمله هستند. بر مبنای آئین نامه‌ای که برای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نوشته شده هر دستگاه تکالیف خاصی دارد که ما در معاونت رفاه اجتماعی پیگیر اجرای این تکالیف از دستگاه‌های مختلف هستیم.

به گفته وی، یکی از وظایف این معاونت پاسخ به اعتراضات در حوزه یارانه نقدی و معیشتی می‌باشد. در شش ماهه اخیر بیش از سه هزار درخواست و اعتراض کتبی در حوزه یارانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین هموطنان بیش از ۱۵۶ هزار تماس تلفنی در ۶ ماهه اخیر داشته‌اند که مسائل ایشان توسط همکاران ما بررسی و اقدامات لازم پیگیری شده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری وزیر و برگزاری اولین جلسه شورای عالی رفاه در دولت سیزدهم که در ۵ سال اخیر برگزار نشده بود، اظهار داشت: در این جلسه با همت وزیر و توجه ویژه ریاست جمهور مصوب شد که دستگاه‌های مختلف با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی کامل داشته باشند تا برنامه جامع عملیاتی مبارزه با فقر چند بعدی ارائه و اجرا شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها