أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۱۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات دقیق روسیه به مراکز آموزشی اوکراین واقع در مجتمع نظامی یاوروفسکی و نزدیک شهرک استاریچی، بیش از ۱۸۰ مزدور خارجی کشته شدند.
به گزارش پایگاه 598،  کوناشنکوف گفت که از این مراکز برای آموزش و سازماندهی مزدوران خارجی برای مبارزه با نیرو‌های روسیه در شرق اوکراین و همچنین به عنوان انبار تسلیحات ارسالی کشور‌های خارجی به اوکراین استفاده می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ما به هدف قرار دادن مزدوران خارجی که وارد خاک اوکراین می‌شوند، ادامه می‌دهیم.

مسکو بار‌ها از کشور‌های خارجی خواسته است تا نگذارند اتباع آن‌ها برای پیوستن به درگیری‌ها در اوکراین به این کشور سفر کنند. مسکو خاطرنشان کرد که هر کسی که به نیرو‌های روسیه حمله کند یک هدف معتبر برای روسیه خواهد بود.

رویترز اعلام کرد که حمله موشکی روز یکشنبه روسیه به یک تاسیسات بزرگ نظامی در نزدیکی مرز لهستان ۳۵ کشته و ۱۳۴ زخمی به جا گذاشت. این پایگاه نظامی محل تمرین‌های مشترک نظامی با ناتو بوده است.

رویترز گزارش داد: برخی گزارش‌ها حاکی است این پایگاه بیشتر محل حضور مستشاران نظامی خارجی بوده، اما معلوم نیست در زمان وقوع حمله، کسی از آن‌ها در این پایگاه حضور داشته‌اند یا نه. یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی می‌گوید که هیچ از نیرو‌های ائتلاف ناتو در آن حضور نداشته‌اند.

مقامات محلی غرب اوکراین مدعی شدند حملات هوایی روسیه به یک پادگان آموزشی نظامی انجام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این حمله به دنبال تهدید روسیه برای هدف قرار دادن یک محموله بزرگ سلاح‌های خارجی برای کمک به جنگجویان روسی به وقوع پیوسته است.

شبکه خبری‌ای بی‌سی نیوز نوشت مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت بزرگترین تاسیسات آموزش نظامی در منطقه غربی این کشور است و از قدیم محل برگزاری مانور‌های مشترک ناتو بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیرو‌های اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

«آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان ابراز نگرانی کرده اگر روسیه بتواند در کنترل اوکراین پیروز شود ممکن است به لهستان هم حمله کند.

دودا مدعیست که روسیه در جنگ اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کرده و هشدار داد استفاده از چنین سلاح‌هایی برای کل جهان خطرناک است.
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها