أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۳۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
آخرین چهارشنبه سوزی قرن در دومین سال کرونایی سپری شد. این درحالی بود که متاسفانه میزان کشته‌ها، مصدومان و قطع عضو نسبت به سال‌های گذشته افزایشی بود.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 598، آخرین چهارشنبه سوزی قرن در دومین سال کرونایی سپری شد. این درحالی بود که متاسفانه میزان کشته‌ها، مصدومان و قطع عضو نسبت به سال‌های گذشته افزایشی بوده است.
آخرین چهارشنبه سوزی قرن /١٩ جان باخته و١٧١ قطع عضو در چهارشنبه سوری آخر سال  + اینفوگرافیک

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری را تا این ساعت بدین صورت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آمار کل مصدومین چهاشنبه سوری امسال به ۲۸۱۷ رسید اذعان داشت: از میان مصدومین چهارشنبه سوری امسال ۲۷۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده که 34 نفر از مصدومین ذر بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار داشت که تا این ساعت 20 نفر از مصدومان، به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

خالدی همچنین بیان کرد: متاسفانه تاکنون ۱۷۱ نفر قطعی عضو، 880 نفر آسیب به چشم و 850 نفر دچار سوختگی شدند.

با توجه به آمارهای منتشر شده تاکنون تهران با ۱۴۹ مصدوم ، آذربایجان شرقی با ۸۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۵ مصدوم در صدر استان‌های پر مصدوم قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان شرقی و قم نیز بیشترین آمار فوتی‌ها را داشته‌اند.

گفتنی است که تعداد فوتی‌های سال گذشته در حوادث چهارشنبه سوری 9 نفر بوده که با این حساب شاهد افزایش بیش از دو برابری فوتی‌ها در آخرین شب چهارشنبه سال هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها