يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۳۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
جانشین پلیس راهور انتظامی‌ از استقرار ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی پلیس خبر داد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز،نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی راه از جمله تخلفات حادثه‌سازی است که پلیس به شدت با آنها برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین تدابیر پلیس راهور برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: طرح نوروزی با استقرار بیش از ۷۰ هزار نیرو در قالب تیم ها و اکیپ های ثابت و سیار از دستگاه‌های امدادی، پلیس راه و راهور ، اورژانس، هلال احمر و ...از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 وی گفت: پیش بینی‌ می‌کنیم که افزایش ترافیک ۳۰ تا ۳۵ درصدی را در جاده‌ها نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

 سردار حسینی با بیان این مطلب که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند مجاز به تردد هستند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا طبق رنگ بندی شهرها ممنوعیتی برای تردد وجود دارد گفت: هیچ ممنوعیتی برای تردد در جاده ها اعمال نخواهد شد؛ فقط افراد باید دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

 جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی در خصوص خلافی بالای برخی خودروها و چگونگی بحث تردد این خودروها گفت: بر اساس تدابیر صادره از سوی سردار فرماندهی کل انتظامی و ریاست پلیس راهور در ایام طرح نوروزی به خاطر خلافی بالای خودرو، توقیفی انجام نمی‌شود ولی به شدت با تخلفات حادثه‌ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند_ توسط همه سرنشینان_ برخورد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه حرکت در شانه خاکی راه مستوجب توقیف خودرو خواهد شد افزود: اگر راننده‌ای با حالت غیر عادی ( مصرف الکل و مواد روانگردان) اقدام به رانندگی کند  به مرجع قضایی معرفی شده و خودرو تا آخر تعطیلات توقیف خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی، اجتناب از عجله و شتاب ، سرعت غیر مجاز و رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی را به رانندگان توصیه کرد و گفت: بعد از هر دو ساعت رانندگی بهتر است ۱۵ دقیقه استراحت کرد.

 وی افزود: ساعت ۱۲ تا ۵ صبح و ۱۴ تا ۱۶ ساعت های خطرناکی است که خواب بر افراد مستولی می شود بنابراین باید افراد در هنگام رانندگی دقت لازم داشته و از رانندگی در حالت خواب آلودگی پرهیز کنند.

 سردار حسینی به مشوق جذاب پلیس راهور در راستای تشویق رانندگان قانونمند در طرح نوروزی اشاره و اظهار داشت: سه دستگاه خودروی تارا، سه دستگاه خودروی شاهین و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت جایزه رانندگانی است که در طول طرح نوروزی در تردد در جاده‌ها مرتکب هیچ تخلفی نشده و تصادفی هم نداشته باشند؛ در پایان طرح نوروزی اطلاعات خودروها از سامانه‌های دوربین و اجرائیات کشور استخراج شده و بعد قرعه کشی شده و به رانندگان قانونمند این وسایل نقلیه اهدا خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها