يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۴۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور داد پیام رسان تلگرام به دلیل امتناع مکرر از عمل به فرامین قضایی این کشور برای مسدود کردن حساب‌های نشر دهنده اکاذیب، مسدود شود.

به گزارش پایگاه 598، پاول دوروف، موسس تلگرام در واکنش به این حکم از بی اعتنایی شرکتش عذرخواهی کرد و از دادگاه خواست حکم خود را چند روز به تعلیق بیاندازد تا این شرکت پایبندی به قوانین را بهبود دهد.

بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای برزیل و حامیانش برای انتشار اطلاعات انبوه عمدتا به تلگرام متکی بوده‌اند، زیرا شرکت‌های فناوری بزرگتر مانند مِتا که صاحب پیام رسان واتساپ است، گوگل آلفابت و توییتر به فرامین دادگاه عالی درباره مسدود کردن حساب‌های نشردهنده اکاذیب عمل کرده اند.

طبق حکم مورائس، تلگرام مکررا در مسدود کردن حساب‌های متخلف کوتاهی کرده و تصمیمات دادگاه را نادیده گرفته است.

این قاضی برزیلی به مدیر رگولاتور مخابرات برزیل ۲۴ ساعت فرصت داد تا مسدود شدن تلگرام را اجرا کند مگر این که تلگرام فرامین قضایی این کشور را رعایت کرده و جریمه‌های خود را بپردازد و نماینده‌ای برای حضور در دادگاه معرفی کند.

بر اساس گزارش رویترز، مورائس همچنین به اپل و گوگل دستور داد کمک کنند مانع دسترسی کاربران از پلتفرم‌هایشان برای استفاده از تلگرام در برزیل شوند. این دو شرکت در این باره اظهارنظر نکردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها