يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۴۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۱ «اقتصاد دانش بنیان» از نقاط اهرمی اقتصاد مقاومتی و برگ برنده اقتصاد ایران در فضای اقتصاد بین‌الملل خواهد بود که این موضوع یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و متناسب با قرن جدید میلادی و شمسی است.

به گزارش پایگاه 598، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نخ تسبیح مسیری که در این سال‌ها طی کرده‌ایم، اظهار داشت: این موضوع با کلیدواژه‌های تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید پررنگ‌تر شد همچنین یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید بود که برجسته‌تر شد اما اینکه تا چه حد به این موضوعات نزدیک‌تر شدیم و اقدامات دولت‌ها تا چه حد از تولید رفع مانع کرد جای بحث دارد.

اقتصاد دانش‌بنیان برگ برنده ایران در عرصه اقتصاد بین‌الملل است

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ «اقتصاد دانش بنیان» از نقاط اهرمی اقتصاد مقاومتی و برگ برنده اقتصاد ایران در فضای اقتصاد بین‌الملل خواهد بود که این موضوع یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و متناسب با قرن جدید میلادی و شمسی است.

اقتصاد دانش‌بنیان، کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید

طغیانی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که ما را از اقتصاد منابع محور به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش، فناوری و خلق ثروت از دانش و آنچه که داریم خواهد برد، توضیح داد: اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید باشد که این موضوع با حضور فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی مختلف ممکن خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این سال‌ها اقداماتی در راستای حمایت از شرکت‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان انجام شده است، گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس تصویب و در جلسات هفته‌های آخر رفع ایراد شد.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم سال آینده با قانون جدید و عزم جدی بتوانیم اقتصاد ایران را بر پایه دانش شروع کنیم و به سمت خلق ثروت بیش‌تر از این سرمایه انسانی برویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها