أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۳۵۱۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
یادداشت/
دکتر رضا سراج

پایگاه 598: سال ۱۴۰۱ شکست آل‌سعود در یمن نهایی می‌گردد و بینی این رژیم تروریست پرور تکفیری به خاک مالیده می‌شود.

اولین مرحله جنگ آل‌سعود علیه یمن، بمباران بی‌وقفه زیر ساخت‌های این کشور بود. حکام سعودی گمان می‌کردند با انهدام زیر ساخت‌ها و میانجیگری دیپلماتیک، فاتح سیاسی جنگ می‌شوند و با پیروزی بدست آمده، انتقال قدرت به نسل دوم شاهزادگان آل‌سعود نیز انجام می‌شود. سعودی‌ها پس از شکست در مرحله اول، جنگ داخلی و پیاده‌سازی مدل لیبی در یمن را در دستور کار قرار دادند که در مرحله دوم نیز با هوشمندی انصارالله شکست خوردند.

آل‌سعود در مرحله سوم با ایجاد ائتلاف استیجاری و همکاری تروریست‌های تکفیری، تجاوز زمینی را آغاز کرد. انصارالله با مقاومت و دفاع مقدس، ماشین جنگی متجاوزین و تروریست‌ها را متوقف کرد. پایان صبر استراتژیک انصارالله و آغاز تهاجم یمنی‌ها با سلاح‌های راهبردی، مرحله چهارم جنگ را رقم زد. در این مرحله انصارالله موفق شد موازنه استراتژیک در جنگ را به نفع خود تغییر دهد. انصارالله در مرحله چهارم با پیروزی بر روی زمین و گسترش جنگ به عمق راهبردی عربستان و امارات، عملا دست برتر یمن را به نمایش گذارد.

اکنون در سال هشتم، جنگ یمن به مرحله پنجم و نهایی رسیده است. در این مرحله انصارالله با بهره‌گیری از سلاح‌های بسیار پیشرفته موفق به ایجاد معادله جدید بازدارندگی شده و جنگ را ترکیبی کرده است. در جنگ ترکیبی انصارالله، عمق راهبردی و تاسیسات حیاتی و حساس سعودی و امارات مورد هدف قرار می‌گیرد. در این مرحله، یمنی‌ها میدان و دیپلماسی را به هم پیوند زده‌ و تبعات جنگ را به منافع حیاتی محور عبری عربی غربی رسانده است.

با این تفاسیر جنگ به ایستگاه آخر خود رسیده است. آمریکا و اروپا برای حفاظت از منافع حیاتی خود و امنیت شریان انتقال انرژی، بن‌سلمان را مجبور به توقف جنگ و پذیرش شکست می‌سازند. این مهم سرآغاز تغییرات سیاسی در محیط داخلی عربستان و جنگ قدرت در دربار آل سعود خواهد شد. عربستان به سقوط آل‌سعود نزدیک‌تر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها