أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۵۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مراسم نخستین نماز جمعه سال 1401 شهر علی اباد کتول در روز جمعه 5فروردین در مصلی حضرت امام رضا (ع) با رعایت دستور العملهای کرونایی برگزارشد.

به گزارش پایگاه 598، مراسم نخستین نماز جمعه سال 1401 شهر علی اباد کتول در روز جمعه 5فروردین در مصلی حضرت امام رضا (ع) با رعایت دستور العملهای کرونایی برگزارشد. سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع گام دوم انقلاب و مهدویت بود. آنگاه خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد بیان گردیده و سپس نماز پرصلابت به امامت ایشان اقامه شد.

بهار طبیعت یاد اور بهار انقلاب و بهار مهدوی

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک سال جدید، بیان داشت: هر سال دوبهار داریم، یکی بهار طبیعت که نباتات حیات دوباره میگیرند و دیگری بهار قران در ماه رمضان، حیات معنوی انوار رحمت واسعه الهیست.

و یک بهار در این جهان، که ظهور حضرت مهدی (عج) در اتمام زمستان جوامع آفت زده است وشبه بهاری که در آغاز سرای دیگر است و همه موجودات از خاک بر آمده وحیات دوباره میگیرند و پس از محاسبه زندگانی ابدی خویش را خواهند داشت. و این بهار طبیعت تذکریست برای یاداوری خود باوری ان بهار ها.

شعار امسال بر سکوی جهت تولید، با سوخت دانش بنیان

ایشان در خصوص عنوان سال بیان داشت : با توجه حدود پانزده ملیون فارغ التحصیل دانشگاهی پس از انقلاب، که بخش زیادی از انان جویای شغل هستند، موضوع دانش بنیان میتواند سبب جذب و اثر بخشی انان در حوزه های صنعتی، کشاورزی، مهندسی و..... بوده و می تواند ارتقای کمی وکیفی تولیدات داخلی را رقم زده و ضمن رفع مشکلات برجای مانده از سو مدیریت دولت دوازدهم، با اهتمام عملی که دولت سیزدهم دارد ، افق مطلوبی را برای کشور رقم زند و اینده نوینی را نوید بخشد.

گام اول انقلاب، علیرغم همه فشارها وسختی ها،گام نخست کمال و پرافتخار

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه بیان داشت: علیرغم تلاش و فتنه های سنگین دو بلوک غرب و شرق، انقلاب اسلامی پیروز میدان شدو بیش از چهار دهه نیز با سخت ترین تحریمها و فشارها و فتنه های داخلی توانسته است ، مقاوم و قدرتمند جلوه نماید . لذا در میانه فجر پیروزی انقلاب و فجر ظهور مهدوی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب صادر شد . تا با تبیین دستاوردها و برکات چله اول خویش افق اینده یعنی گام دوم انقلاب را با راهبردهای هفت گانه مشخص نماید.

گام دوم انقلاب بسترساز تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور (عج)

وی خلاصه ای از بیانیه گام دوم انقلاب را توصیف کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده انقلاب ؛ در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده، که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ، برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وشهروندان نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.

گرگان پیشینه درخشان و اینده زرافشان

دکتر هاشمی فشارکی در پایان بیان داشت: دیوار بزرگ و تاریخی گرگان که در این منطقه اثاری از ان برجای مانده ، و دومین دیوار بزرگ جهان، نشان دهنده انست که ایران از گذشته دور در معرض تهدید دشمنان بوده و ایرانیان نیز برای دفع اثر تهدید از سرزمین چنین تمهیدی را بکار بسته و امروز کشورمان با تهدیدات ترکیبی دشمن مواجه می باشد، لذا رهبر انقلاب در برابر ان جهاد تبیینی را واجب عینی و فوری اعلام کرده اند، لذا همه بایستی براساس تکلیف همه ظرفیتهای خویش را در این کارزا نرم وتعیین کننده به میدان اورده، تا از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کرده و با ایجاد تمدن اسلامی، زمینه ساز ظهور مهدوی گردیم.

لذا در برنامه های سالانه همه نهادها بایستی تحقق شعار سال و برنامه های میان مدت خویش بیانیه گام دوم انقلاب تجلی داشته باشد و عیار سنجش مدیران خواهد بود.

لازم به توضیح است: علی‌آبادکتول در شرق شهر گرگان،مرکز استان گلستان، یکی از معتدل‌ترین شهرهای ایران می‌باشد.و به دلیل قرار گرفتن این شهر در منطقه کم ارتفاع و واقع شدن آن در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، آب و هوای این شهر منحصربه‌فرد شده‌است. آبشارکبودوال بلندترین آبشار تمام خزه جهان و تنها آبشار خزه‌ای ایران نیز در این شهر قرار دارد. این شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ با حدود ۱۰۰هزار نفر جمعیت می‌باشد.

مذهب اکثریت مردم شهر علی آباد کتول شیعه بوده و همچنین اکثریت مردم از قومیت کتولی که قومی طبری‌تبار (مازندرانی) می‌باشد هستند و به گویش کتولی که گویشی از زبان طبری است سخن می گویند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها