يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۳۶۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بالاخره محدودیت‌های کرونایی برای مدرسه رفتن همه دانش‌آموزان پایان یافت و بعد از 25 ماه از ورود ویروس کرونا به کشور، درهای مدارس به روی همه بچه‌ها باز شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، در آخرین روزهای بهمن 1398 بود که زمزمه ورود ویروس منحوس کرونا به کشور پیچید و همین شد که اسفند ماه آن سال، مدارس تعطیل شد تا مسؤولان برنامه‌ریزی کنند تا ریشه این بیماری را بخشکانند.

آن زمان تصور می‌شد که تعطیلی مدارس برای مدت کوتاه خواهد بود و نهایتا بعد از چند هفته، زندگی به روال عادی باز می‌گردد اما این تصورات مدتی بعد، رنگ باخت و مسؤولان آموزش و پرورش را دست به کار کرد که برای جایگزینی آموزش دانش‌آموزان تدبیری بیندیشند.

آموزش تلویزیونی، اولین چاره‌ای بود که اندیشیده شد و چون زمان برای ضبط برنامه نبود، برنامه‌های آموزشی به صورت زنده از تلویزیون پخش شد؛ در همین اثنی، برخی معلمان هم دست به کار شدند و از طریق فضای مجازی به آموزش دانش‌آموزان پرداختند که البته آموزش مجازی به صورت پراکنده بود.

وزارت آموزش و پرورش که به بستر آموزش مجازی فکر می‌کرد، سامانه شاد را طراحی کرد که این سامانه از اواخر فروردین 1399 با کمترین امکانات شروع به فعالیت کرد اما به تدریج در طی زمان، امکانات آموزشی این شبکه گسترش یافت.

* دانش‌آموزان هر روز از شنبه تا چهارشنبه به مدرسه می‌روند

در طول دو سال گذشته، بارهای درهای مدارس برای حضور دانش‌آموزان باز شد گاهی برای رفع اشکال، گاهی برای امتحان دادن و گاهی هم برای حضور در مدرسه البته به صورت گروهی.

اما با بهبود روند وضعیت کرونایی در کشور و واکسیناسیون اکثر معلمان و همچنین دانش‌آموزان مشمول، ستاد کرونا در اسفند سال گذشته مقرر کرد که مدارس کشور بازگشایی شود.

تفاوت این بازگشایی با مدل‌های گذشته این است که همه دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند و هیچ گروه‌‌بندی انجام نمی‌شود یعنی همه دانش‌آموزان کلاس با هم به مدرسه می‌روند.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص با بیان اینکه دانش‌آموزان هر روز از شنبه تا چهارشنبه به مدرسه می‌روند، به خبرنگار فارس گفت: همه دانش‌آموزان در قالب یک گروه در مدرسه حضور دارند و ۵ روز هفته به مدرسه می‌روند.

* 3 گروهی که امروز به مدرسه نرفتند

ستاری‌‌فرد با بیان اینکه همه دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و دیگر گروه‌بندی مطرح نیست، اظهار کرد: 3 گروه از دانش‌آموزان می‌توانند به مدرسه نروند که این سه گروه شامل دانش‌آموزانی است که مبتلا به کرونا هستند، یا علائم ابتلا به بیماری کرونا را دارند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند.

وی افزود: این دانش‌آموزان با مجوز پزشک و هماهنگی والدین می‌توانند از بستر شبکه آموزشی «شاد»، آموزش‌های درسی را دنبال کنند.

* درهای مدرسه امروز باز شد

امروز درهای مدارس کشور به روی همه دانش‌آموزان باز شد و کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار شد. به روال اول مهر هم در مدارس به ویژه دوره ابتدایی، جشن کوچکی برای حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

برخی مدارس با دود کردن اسپند و شاخه گل به استقبال بچه‌ها رفتند و برخی هم هدیه‌های کوچکی به بچه‌های مدرسه به ویژه‌ پایه‌های پایینی اهدا کردند.

امروز والدین دانش‌آموزان دبستانی هم همراه بچه‌ها به مدرسه آمدند تا بعد از مدت‌ها دوری فرزندان‌شان از مدرسه و کلاس درس، هم آنها را همراهی کنند و هم از وضعیت مدارس به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن شوند.

* بچه‌ها باید ماسک بزنند

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس از جمله الزاماتی است که وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که به آن پایبند است. علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس از ضدعفونی مدارس خبر داده است و عنوان کرده که مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده شده است.

انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و دائم از ماسک، خودداری از حضور در مدرسه در صورت داشتن علائم بیماری، استفاده از لوازم التحریر شخصی، همراه داشتن بطری آب شخصی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، خودداری از دست زدن به چشم‌ها و دهان، استفاده از مُهر و جانماز شخصی در نمازخانه مدارس، پرهیز از دست دادن و پرهیز از خوردن و آشامیدن در فضای بسته از جمله اصول بهداشت فردی است که هنگام حضور دانش‌آموزان در مدرسه باید رعایت شود.

*

امروز تعداد زیادی از دانش‌آموزان به مدرسه رفتند البته بودند دانش‌آموزانی که جزو 3 گروه استثنا قرار ندارند و امروز به مدرسه نرفتند؛ آن تعداد، همان گروهی هستند که خانواده‌های‌شان صبح امروز برای بازگشت اقدام کردند و در نتیجه امروز به کلاس درس نرسیدند.

خانم نوری معلم کلاس سوم ابتدایی گفت: اکثریت دانش‌آموزان کلاسم، امروز به مدرسه آمدند و فقط دو نفر نیامدند که همان ابتدای صبح با والدین‌شان تماس گرفتیم که یکی از آنها مریض شده بود و دیگری هم در مسافرت بودند که قرار شد فردا به مدرسه بیایند.

وی ادامه داد: اولین روز مدرسه را تلاش کردیم تا با شادی برگزار کنیم و کلاس درس طولانی نشد تا بچه‌ها زودتر به خانه برگردند و روز اول برایشان خسته کننده نباشد. به ویژه که امروز اولین روز ماه مبارک رمضان است.

اولین روز مدرسه رفتن در سال 1401 با اولین روز ماه مبارک رمضان همراه شده است و وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است که ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، کاهش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها