أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۳۶۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حضور در جلسات هیات دولت، بازدید از برخی مراکز و سفر استانی به خراسان رضوی از جمله اقدامات رئیس دولت سیزدهم در تعطیلات نوروز بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، با آغاز تعطیلات نوروزی فعالیت‌های رئیس دولت سیزدهم تعطیل نشد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۱ روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت. از حضور در جلسات مختلف تا سفر استانی.

رئیس قوه مجریه در ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و دقایقی پس از آغاز سال جدید در نخستین پیام نوروزی خود در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه ملت ایران بدون تردید امسال نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهند دید، گفت: در سال جاری ان‌شاءالله مسئله اشتغال مسئله اول ماست. بیکاری منشا همه مصیبت‌های اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید در صدر برنامه‌های دولت خواهد بود.

او همچنین در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن نوروز و آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی را به سران کشورهای حوزه تمدن نوروز تبریک گفت.

رئیسی در دوم فروردین با حضور در مجتمع بازتوانی جانبازان اعصاب و روان نیایش، به صورت رو در رو و چهره به چهره با جانبازان بستری در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، با توضیحات مسئولان در جریان جزئیات فعالیت‌ها و خدمات درمانی این مجتمع برای جانبازان قرار گرفت. وی در این دیدار به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور داد ارائه خدمات درمانی متناسب با جانبازان را در زمینه‌های مختلف با جدیت بیشتر پیگیری کنند.

اولین جلسه هیات دولت در سال جدید هم روز سوم فروردین به ریاست رئیسی برگزار شد. در این جلسه، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۰۵ هزار ریال تعیین کرد و مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته شد.

همچنین در این جلسه، هیات وزیران با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و تأکید بر لزوم اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توسط دستگاه‌های اجرایی، ضمن بررسی نقش دستگاه‌های مختلف در تحقق شعار سال، کلیه بخش‌های دولت را مکلف کرد گزارش اقدامات خود در جهت تحقق سیاست‌های یاد شده را در فواصل کوتاه‌مدت به منظور بررسی در دولت، به دفتر هیات دولت ارایه کنند.

رئیس قوه مجریه در این جلسه با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به خاطر اعتمادشان به رویکردها و تلاش‌های دولت، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود چند نگرانی را مورد اشاره قرار دادند که این نگرانی‌ها باید به طور جدی مورد توجه دولت باشد، تصریح کرد: ایشان به مسأله تورم و گرانی به عنوان یکی از نگرانی‌های خود اشاره کردند و لذا دولت باید در این زمینه و برای رفع تورم و گرانی کاری متفاوت نسبت به سال گذشته انجام دهد.

در ششم فروردین اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۱ به ریاست رئیس دولت سیزدهم برگزار و در این جلسه مصوب شد از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند و ساعات کار ادارات نیز به پیش از آغاز کرونا بازگردد.

رئیسی در این جلسه ضمن تشکر از همراهی مردم و تلاش کادر درمانی و بهداشتی و تمام کسانی که در کاهش شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کردند، تأکید کرد: با وجود روند کاهشی ابتلا و فوتی‌های کرونا در کشور، باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقت رعایت و از عادی‌انگاری کرونا در جامعه پرهیز شود.

روز یک‌شنبه ۷ فروردین جلسه هیات دولت به ریاست رئیس قوه مجریه برگزار و در این جلسه آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۲۴) قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص غیرفعال کردن کارپوشه مؤدیان فاقد شرایط لازم برای دریافت مالیات و عوارض با هدف ایجاد هر چه بیشتر انضباط مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از شکل‌گیری مؤدیان صوری، تصویب شد.

رئیسی در این جلسه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها را به ویژه در ایام نوروز و ماه رمضان ضروری دانست.

همچنین جلسه کارگروه رفع فقر مطلق عصر دوشنبه ۸ فروردین با حضور رئیس دولت سیزدهم برگزار و تصمیماتی در جهت استمرار اقدامات دولت در زمینه تامین نیازمندی‌های ضروری جامعه هدف، اتخاذ و مقرر شد کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به شناسایی و اقدامات حمایتی در خصوص این قبیل افراد انجام دهد.

رئیسی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور می‌توان با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ، اقداماتی انجام داد که در سال ١٤٠١ در کشور فقر مطلق وجود نداشته باشد.

رئیس قوه مجریه روز سه‌شنبه ۹ فروردین برای بازدید میدانی به شهرستان‌های بومهن و پردیس تهران رفت. وی ابتدا با حضور در بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر بومهن، دستور داد که این بیمارستان تا ۶ ماه آینده تکمیل و راه‌اندازی شود. وی پس از آن با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رو در رو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین با گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.

رئیسی در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحدهای باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند. در این بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده‌سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد.

بازدید از پارک علم و فناوری پردیس برنامه دیگر رئیس دولت سیزدهم در این روز بود و وی در این بازدید از پنج محصول دارویی دانش‌بنیان رونمایی کرد. رئیسی در بازدید از شرکت دانش‌بنیان آریاطب فیروز در جریان مراحل تولید دستگاه‌های همودیالیز قرار گرفت. وی همچنین از بخش‌های مختلف شرکت دارویی دانش‌بنیان زیست‌تخمیر و آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات پروبیوتیک و مکمل‌های دارویی بازدید کرد.

رئیس قوه مجریه عصر همان روز در شورای اداری شهرستان پردیس حاضر شد و در این جلسه با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهرستان پردیس و توسعه کمی و کیفی پارک علم و فناوری و شهرک نخبگان در این منطقه، اظهار کرد: هم شهرستان پردیس و هم پارک علم و فناوری آن با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به منطقه موثر و مفیدی برای تهران تبدیل شود.

رئیس دولت سیزدهم نهم فروردین در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تصویب شده و به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

در دهم فرودین سومین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۱ به ریاست رئیسی برگزار شد و وی با تاکید بر برخورد بهنگام و قاطع با تخلفات در دولت، اظهار کرد: از وظایف اصلی و جدی همه مسئولین جلوگیری از تخلف از قانون و مقررات است و برخورد و برکناری کسانی که برخلاف این ضوابط عمل می‌کنند، مطالبه عمومی است.

همچنین ماموریت ویژه رئیس قوه مجریه به وزیر کشور برای بررسی حواشی پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان از اقدامات دیگر رئیسی در ۱۰ فروردین بود. بر این اساس، احمد وحیدی وزیر کشور ماموریت یافت تا فرآیند فروش بلیط،‌ عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در رعایت سقف مجاز حضور تماشاچیان در ورزشگاه و همچنین تضییع حقوق شهروندانی که برای تماشای این مسابقه بلیط تهیه کرده بودند را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

عصر چهارشنبه ۱۰ فروردین رئیس دولت سیزدهم در هجدهمین سفر استانی خود راهی خراسان رضوی شد. احمد وحیدی وزیر کشور، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیسی را در این سفر همراهی کردند. در این سفر با حضور رئیس قوه مجریه، عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه در سرخس آغاز و ۲ کارخانه در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی با دستور رئیسی افتتاح شد.

زیارت حرم رضوی، بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، عمرانی و دانش‌بنیان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا، فعالان عرصه تولید دانش‌بنیان و فعالان فرهنگی خراسان رضوی، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس قوه مجریه در این سفر سه‌روزه بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها