أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۶۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حکم پرونده قاتل شهید رنجبر در اواخر سال گذشته در دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی پیرامون وضعیت پرونده قاتل شهید رنجبر بیان کرد: حکم این پرونده در اواخر سال گذشته در دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شد.

وی با اشاره به ابلاغ این حکم به قاتل و وکیلش توضیح داد: پس از ابلاغ حکم قصاص وکیل مدافع وی به حکم صادره اعتراض کرد که بر این اساس پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه رسیدگی فوق العاده به این پرونده در دستور کار دادگستری است، گفت: مجموعه قضایی استان این پرونده را نیز پیگیری می‌کند تا سریعتر در دیوانعالی کشور رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد، ادامه داد: پس از گذشت یک ماه از وقوع حادثه قتل و شهادت مظلومانه شهید رنجبر جلسه رسیدگی دادگاه برگزار و دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی نمود و متهم این پرونده را با توجه به مطالبه اکید اولیاء دم و شکات پرونده به قصاص نفس، حبس، شلاق و پرداخت دیه و از باب جراحات غیر مؤثر در قتل نسبت به سرباز وظیفه محکوم کرد.

در بهمن ماه سال گذشته سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر مامور ناجای فارس با ضربات چاقوی یک مجرم فراری به گلو در منطقه بیدزرد به شهادت رسید و سرباز همراه وی نیز مجروح شد. پس از آن دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از دو روز عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در اطراف شیراز بازداشت شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها