أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۶۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
هر سال سه بهار ( بهار طبیعت ، بهار رمضان ؛ بهار انقلاب) داشته ، و سه بهار بزرگ سرنوشت ساز ( بهار گام دوم انقلاب ، بهار در آخر الزمان و بهار بهشت جاودان در سرای دیگر ) پیش روی خویش داریم.

به گزارش پایگاه 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی: هر سال سه بهار ( بهار طبیعت ، بهار رمضان ؛ بهار انقلاب) داشته ، و سه بهار بزرگ سرنوشت ساز ( بهار گام دوم انقلاب ، بهار در آخر الزمان و بهار بهشت جاودان در سرای دیگر ) پیش روی خویش داریم.

الف ) سه بهار طبیعت جسم و جان در سال

نخست بهار طبیعت با نخستین روز بهار (اول فروردین) که نباتات پس از دوره خواب زمستانی حیات دوباره میگیرند و سرسبز و شکوفا میشوند . و این بهار طبیعت تذکریست برای یاداوری باوری و یاد اوری بهار آخر الزمان و زنده شدن دوباره )  .

 

دوم بهار قران در رمضان : بهار قران در ماه رمضان است ، آنگونه که در ایام ماه مبارک رمضان دربهای اسمان باز و رحمت واسعه الهی سرازیر میشود . حیات معنوی انوار رحمت واسعه الهیست. بنا به روایت امام محمد باقر(ع) که می فرمایند : «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.» [1] ماه رمضان ماه نزول قرآن است، چنانکه خداوند متعال فرموده : « ماهِ رمضان است ماهى كه قرآن، براى راهنمايى مردم، و نشانه‏ هاى هدايت، و فرق ميان حق و باطل، در آن نازل شده است.» [2]

 

سوم بهار انقلاب : ملت ایران در دهه فجر 57  از زمستان ظلمت حکومت شاهنشاهی رهایی یافته و خون شهدا به ثمر نشست و بهار انقلاب اسلامی رویدن کرد . و برای گرامیداشت آن هرساله در دهه فجر انقلاب جشنهایی از جمله راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با تجدید عهد و پیمانی با آرمان های انقلاب در سراسرکشور صورت میگیرد .هر ساله میرسد موسم بهمن و بهار انقلاب باز می آید .

 

ب ) سه بهار بزرگ سرنوشت ساز

نخست بهار گام دوم انقلاب اسلامی ، که راهبردهای رهبر انقلاب اسلامی درگام دوم انقلاب اسلامی  به ثمر نشسته و با ایجاد تمدن نوین اسلامی ، زمینه سازی ظهور مهدوی فراهم میگردد .

"عزیزان! ... و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید....." [3] 

 

دوم بهار اخرالزمان : ظهور منجی موعود الهی و نجات‌بخشی که خواهد آمد و جهانیان را از نظام سلطه جهانی و حاکمان ظالم رها خواهد کرد و جامعه‌ای پر از عدل به وجود خواهد آورد. امام عصر(عج) بهار دل ها و شادابی روزگاران است «السلام علی ربیع الانام و نضره الایام» یعنی بهار واقعی، وجود نورانی حضرت حجت(عج) است، بهاری واقعی که دستاوردهای آن آخرین امام الهی ، جهان مملو از جلوه های بهاری خواهد بود .

 

سوم بهار قیامت : "تجلّی اصل خلقت با جمال الهی که آمیخته شد، در دنیا می شود «بهار»، و در آخرت می شود «بهشت». این بهشت و این بهار یک جمال صُوری و ظاهری است که بیانگر جمال ملکوتی خدای سبحان است.بهار از باران مدد می‌گیرد و سرسبز و خرّم می‌شود، ولی انسان اگر بخواهد بهشتی بشود، از باران استمداد نمی‌کند؛ از کوثر مدد می‌گیرد. و کوثر همان معرفت خدا و محبّت خداست که جمال الهی را به همراه دارد. بنابراین از یک نظر بهار می‌تواند یک بهشتی برای ما بیاورد، چه اینکه بهشت می‌تواند به صورت بهار تجلّی کند و همه اینها جلوه های جمال الهی‌اند و اگر جامعه‌ای مظهر جمال الهی شد؛ هم از بهار بهره کافی می‌برد، هم خودش بهشت می شود و بهشت می‌سازد." [4]

 

سخن پایانی

بهار طبیعت دارای درسهای عبرت آموزی و بخصوص در یاداوری چگونگی زنده شدن انسان پس از مرگ می باشد.

تلاشگران گام دوم انقلاب اسلامی با ساختن تمدن نوین اسلامی جز منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) بوده و بعنوان زمینه سازان برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) تلقی میگردند . و دستمزد آن توشه ای برای بهار جاودان سرای دیگر خواهد بود .

 

[1]  :« لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ »

[2]  :« شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقان...» آیه 185 سوره بقره  

[3]  امام خامنه ای ، عبارت هشتم درآغازبیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، 22 بهمن 1397

[4]  پایگاه اطلاع رسانی تبیان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها