أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۷۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
رئیس هیات امناء ستاد دیه با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در سالی که گذشت تعداد 7956 محکوم مالی و بدهکار دیات غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر اظهار کرد: سال 1400 علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آیین‌های مجازی زمینه آزادی 7611 زندانی مرد و 345 محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

*طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 45 درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاء دم گذشت گردید.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده گفت: در حوزه مددجویان بدهکار دیه، تعداد 110 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی، 101 محکوم به علت عدم استطاعت در ایفای تعهدات مرتبط با حوادث کارگاهی و 82 محبوس نیازمند نیز به سبب ناتوانی در پرداخت دیات شبه عمد در بند حبس حضور داشتند که غالی این افراد با مشارکت آحاد مختلف اجتماعی از بند زندان نجات یافتند.

*حبس تقریبا 1500 مرد ایرانی به دلیل مهریه‌های پرداخت نشده

وی با بیان این که بیش از 96 درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضاء اوراق بانکی (چک یا سفته) با 5487 مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با 1499 و 677 محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

جولایی گفت: پس از تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال‌ 1395 خوشبختانه آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، کاهش محسوسی داشته است، به نحوی که سال گذشته به علت کنترل ورودی رانندگان به بندهای زندان، استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی هیچ زندانی محکوم دیه‌ای در ارتباط با سوانح جاده‌ای در آمار عددی خود نداشتند.

*صدر استخلاص‌ها به اصفهان تعلق دارد

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در خصوص استان‌های فعال در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی 752 زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم نمودن زمینه آزادی 552 محبوس و مسئولین قضایی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی 467 زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها