أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۸۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چین با هشدار نسبت به همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا در ساخت موشک ابرفراصوت اعلام کرد که ممکن است جهان وارد نبرد دیگری همچون اوکراین شود.

به گزارش پایگاه 598، نماینده چین در سازمان ملل متحد هشدار داد که در صورت اجرای این طرح همکاری، ممکن است بخش‌های دیگر جهان  وارد نبرد دیگری همچون اوکراین شود.

خبرگزاری «رویترز» غروب سه شنبه به وقت تهران گزارش کرد که دفتر «بوریس جانسون» نخست وزیر  انگلیس اعلام کرد که انگلیس، ایالات متحده و استرالیا برای همکاری در زمینه سلاح‌های ابرفراصوت  و قابلیت‌های جنگ الکترونیکی موافقت کردند.

این اتحاد جدید دفاعی که در سپتامبر سال گذشته راه اندازی شد، استرالیا را وادار کرد تا قرارداد یک زیردریایی متعارف فرانسوی را به نفع برنامه زیردریایی اتمی تحت حمایت ایالات متحده و انگلیس لغو کند.

در بیانیه مشترک جانسون، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، گفتند که از پیشرفت برنامه زیردریایی‌های متعارف برای استرالیا خوشحال هستند و  در سایر زمینه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.

در بیانیه آمده است: «ما همچنین امروز متعهد شدیم که همکاری های سه جانبه جدیدی را در زمینه موشک ابرفراصوت  و  قابلیت‌های جنگ الکترونیک آغاز کنیم.»

این منبع خبری  در خاتمه نوشت که ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر یک برنامه تسلیحات ابرفرا صوت دارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  چندی قبل موشکهای ابر فراصوت «زیرکان» را به عنوان بخشی از نسل جدید سیستمهای تسلیحاتی بدون رقیب ارتش روسیه خواند. این موشک  اینک در نیروی دریایی روسیه مستقر شده است.

این موشک چند منظوره ابرافرا صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. 

منابع خبری چندی قبل از شکست مجدد پروژه شلیک موشک ابرفراصوت نیروی هوایی ارتش آمریکا خبر دادند و نوشتند که  آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت «ای جی ام- ۱۸۳» با شکست مواجه شد. نیروی هوایی آمریکا این موشک را از یک بمب افکن راهبردی «بی-۵۲» در منطقه آزمایش موشکی «پوینت موگو» نزدیک کالیفرنیا آزمایش کرد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا اعلام شد که در این ماموریت تمام اهداف مورد نظر برآورده نشد. این اهداف شامل رها شدن امن موشک از هواپیما و ارزیابی سرعت عمل این موشک بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها