امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۴۰۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه شهر دماوند :
نمازجمعه شهر دماوند در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در تاریخ 19 فروردین 1401 در مسجد جامع شهر با رعایت دستور العملهای کرونایی برگزارشد.

به گزارش پایگاه 598، نمازجمعه شهر دماوند در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در تاریخ 19 فروردین 1401 در مسجد جامع شهر با رعایت دستور العملهای کرونایی برگزارشد.  سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع " گام دوم انقلاب و برکات ماه رمضان " بود . آنگاه خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین شیخ کاظم فتاح دماوندی بیان گردیده و سپس نماز وحدت بخش جمعه دماوند به امامت ایشان اقامه شد. و نمازگزاران ؛ پس از پایان نماز در محکومیت دشمنانی که دو روحانی جهادگر را درحرم امام رضا به شهادت رسانده بودند ؛ شعارهایی دادند.

ماه رمضان فرصت بی نظیر در اصلاح سبک زندگی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است !

 

بهارقرآن ، بهار تجدید حیات

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تبریک ماه رمضان بیان داشت: ماه رمضان ؛ والاترین ؛ با فضیلت ترین و با برکت ترین ماه سال بوده و ماه مهمانی خدا ؛ ماه صوم و صلاه و دعای سحر وافطار ؛ ماه تذکیه نفس و بندگی خدا است ؛ ماه نزول قران ، و ماه بهار قران بوده و پراز ثواب در تلاوت قران می باشد ؛ ماهی که تاکید زیادی بر تلاوت با تدبر در مفاهیم کلام الهی شده است . با تلاوت مدبرانه بازخوانی دستورات جامع الهی صورت گرفته و دریافت مفاهیم بیشتری بدست می آید ؛ تا انسان جلا یافته و تجدید حیاتی برای زندگیش صورت گیرد .

 تمرین سبک زندگی اسلامی رمضانه

ایشان در ادامه گفت : از آنجا که اسلام یک دین جامع و کامل برای همه شوون زندگی است ؛ لذا علاوه بر تعامل با خالق خویش ، معیارهایی برای تعامل انسان با خویشتن خویش و همچنین نزدیکان و همنوعان داشته و حتی برای تعامل با حیوانات و نباتات و محیط زیست دارد و نیز وظایفی را که در قبال نظام اسلامی دارد ؛ در دستورات الهی در قران کریم بیان شده است . و با تاکیداتی که در تلاوت با تدبر در ماه مبارک رمضان شده است ؛ ادارک بیشتری جاصل گشته و به اصلاح و ارتقاء زندگی به سمت کمال الهی منجر خواهد شد . ماهی که اصلاح وضع موجود و بهسازی آن ؛ با تمرین سبک زندگی اسلامی فردی و اجتماعی را بهمراه داشته و بعبارتی یک دوره فشرده یک ماهه تمرین سبک زندگی اسلامی خواهد بود . واین سبک زندگی یکی از توصیه های راهبردی رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب می باشد .

 

گام دوم انقلاب ؛ راهبردهایی برای آینده انقلاب

ویدر ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده  انقلاب ؛  در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و  »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ،  برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وشهروندان نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.


تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدوی باشیم !

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه گفت : جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد . جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت بصورت جنگ ترکیبی وهمه جانبه با استفاده از همه روشها و ابزارها ؛ توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف ، بدنبال وارونه نمایی واقعیت های جامعه؛ وترویج سبک غربی ، بدنبال مایوس سازی مردم از نظام وانقلاب می باشند ، لذا مومنین انقلابی نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . این جهاد براساس تکلیف بایستی فراگیر باشد . علیرغم خواسته دشمنان که از وقوع ظهور نگران و مانع تراشند ، شواهد و حوادث پرچمداری سید یمانی ، اتفاقات یمن و بیداری جهانی و تمایل به سمت ایران مهدوی است ولو کره الکفرون و المشرکون و المنافقون فقط قتل نفس زکیه و صیحه اسمانی مانده که بایستی در تحقق  آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست بکوشیم ، لذا جهادگران گام دوم انقلاب جز منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) هستند. وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و بایستی در حد اعلای توان خویش ، توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب کرده تا بعنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم . ان شالله .

 

ترویج محصولات سبک زندگی اسلامی ، ایرانی

وی توصیه کرد : شعار سال در راستای گام دوم انقلاب بوده و مناسب است ستادهای نمازجمعه تراز گام دوم انقلاب ، بستر تسهیل گر شعار سال و گام دوم انقلاب باشند ؛ فضاهایی جهت ارایه محصولات دانش بنیان در حوزه های صنعت وکشاورزی و ... ، تولیدات بومی ، محصولات سبک زندگی اسلامی ، ایرانی در بخشهای مختلف داشته باشند ؛ تا علاوه بر ترویج آن ؛ سبب فرهنگ سازی گردد و همچنین پیوند زننده بین بخش صنایع ؛ ادارات و شرکت های دانش بنیان و علاقمندان باشند .

 

شهرستان دماوند همانند گذشته ، چون کوه دماوند در برابر جریان تحریف و انحراف

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : از انجا که جریان تحریف و انحراف ، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و.... و در نهایت بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند ، وهمچنین دشمن بصورت جنگ ترکیبی ؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده ؛  لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، لذا شایسته است شهرستان دماوند همانند گذشته چون کوه دماوند اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد . ان شالله  همگی در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را داشته باشیم .

******************

لازم به یاد اوریست ، شهر دماوند به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی کوه دماوند و ۷۴ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد. جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۹،۱۲۱ نفر می‌باشد . امامزاده عبدالله و خیل‌الله و امامزاده عبدالله و عبیدالله و نیز شهدای دفاع مقدس این شهر را متبرک کرده است .

مسجد جامع دماوند در هسته بافت قدیمی شهر و برروی تپه قرار دارد . مسجد عتیق دماوند که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد ، به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد، این مسجد در سال ۱۳۳۷ تخریب و بازسازی شده و فقط مناره مدور آجری و یکی از ستون‌های داخل شبستان و بخشهایی از اجرکاری قدیمی آنرا برجای گذاشته‌اند . بر روی منار و در شرقی آثاری از خطوط کوفی و عربی برجای مانده‌است. و در مجاور مسجد نیز پنج شهید گلنام در زیر یک بقعه ای بخاک سپرده شده و محل زیارت نمازگزاران می باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها