يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۲۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اگر کسی از دوستان یا آشنایان شما بدون هیچ پیش زمینه ای به شما پیامک داد و درخواست واریز پول کرد، احتمالا این پیامک یک کلاهبرداری است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، اگر کسی از دوستان یا آشنایان شما بدون هیچ پیش زمینه ای به شما پیامک داد و درخواست واریز پول کرد، احتمالا این پیامک یک کلاهبرداری است. در حقیقت کلاهبرداران در شیوه ای جدید با هک گوشی دوستان و آشنایان شما، شماره های تلفن همراه آنان را هک کرده و با ارسال پیامک دروغ به نام آنها از شما درخواست پول میکنند، پیامک هایی از قبیل مثلا در یک مشکل خاص مثلاً در بیمارستان و غیره گیر کرده است و شما به باور اینکه برای دوست شما مشکلی پیش آمده است پول را واریز به حساب آنان می کنید غافل از اینکه دوست شما از این موارد هیچ اطلاعی ندارد.

در این مواقع :

اگر با چنین پیامک هایی مواجهه شدید، قبل از واریز پول حتما با دوست خود تماس بگیرید و مطمئن از هویت پیامک شوید و یا اگر هم قصد انتقال وجه به حساب دوست خود داشتید حتما پول را به حساب شخص ایشان بزنید و نه شماره حسابی که در پیامک اعلام میشود.

در پایان یادآور میشود ضمن حفظ هوشیاری کامل در این خصوص اگر با چنین پیامک هایی مواجه شدید موارد را اول به دوستی که به نام ایشان از شما درخواست پول شده است اطلاع دهید و پس از آن حتما به پلیس فتا هم گزارش اعلام نمایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها