کد خبر: ۵۰۴۲۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
در یک گفتگو صورت گرفت؛
رئیس جمهور فرانسه هنگام اشاره به اقدام نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد که تنش لفظی به وضعیت اوکراین کمک نمی‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از راشاتودی، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه از تکرار و حمایت از اظهارات «جو بایدن»، همتای آمریکایی خود درباره اقدامات ارتش روسیه در اوکراین به عنوان «نسل کشی» خودداری کرد.

ماکرون روز چهارشنبه در گفتگویی با تلویزیون ۲ فرانسه بدون اشاره به اظهارات روز گذشته بایدن علیه روسیه گفت که حملات و تنش لفظی به صلح بیشتر در اوکراین کمک نمی‌کند.

بایدن یک روز قبل از این در سخنرانی خود در آیووا با حمله لفظی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و خطاب به خانوارهای آمریکایی گفته بود: «بودجه خانواده‌ها و توانایی شما برای پرکردن مخازن سوخت ماشین تان، نباید بستگی به اعلان جنگ یک دیکتاتور در نیمه دیگر جهان داشته باشد که در حال نسل کشی است.»

بایدن پیشتر هم رهبر روسیه را «جنایتکار جنگی» خوانده و گفته بود که این مرد «نمی‌تواند در قدرت بماند.»

هنگامی که از ماکرون درباره شخصیت پردازی در طول جنگ اوکراین پرسیده شد، او گفت که «مواظب چنین عباراتی است» و «مردم اوکراین و روسیه برادر هستند.»

رهبر فرانسه در عین حال در این گفتگو تاکید کرد که ادامه خشونت در اوکراین دیوانگی است و او معتقد است که «جنایت جنگی توسط ارتش روسیه در آنجا مرتکب شده است» و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

کی‌یف در اوایل ماه میلادی جاری پس از ارائه آنچه که ادعا می‌کرد شواهدی دال بر کشتن عمدی غیرنظامیان توسط نیروهای روسی در شهر بوچا است، روسیه را به نسل‌کشی متهم کرد. در مقابل روسیه این اتهامات را رد کرده و گفته است که کی‌یف در حال دستکاری و جعل شواهد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها