يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۲۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سردار نائینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بهترین خاطره‌های موفق نیروی مقاومت بسیج که تبدیل به بخشی از تاریخ سازمان بسیج مستضعفین شده اند، مربوط به دوره فرماندهی سردار حجازی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار علی‌محمد نائینی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص نقش سردار شهید حاج سید محمد حجازی در جبهه های استکبار ستیزی گفت: مجاهدت‌های سردار شهید سید محمد حجازی که در بر گیرنده مجاهدت‌های وی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و جهاد در جبهه مقاومت است، در اسفند آتی در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه این کتاب با همکاری کسانی که مرتبط به آن شهید بودند، تنظیم شده است، ادامه داد: بررسی‌های اولیه این کتاب انجام شده و طرح تحقیق آن نهایی شد.

وی با اشاره به رویکرد، اسنادی، پژوهشی و محققانه این کتاب، خاطرنشان کرد: ایشان چهل و سه سال حضور مستمر در جبهه ها ی مختلف و حضور پر رنگی در جبهه ی مقاومت داشته اند.

سردار نائینی با بیان اینکه در پیام تسلیت مقام معظم رهبری بهترین توصیف از سردار سید محمد حجازی آمده است، گفت: نقطه عطف این پیام این است که حضرت آقا می‌فرمایند "در تمام میدان‌های مسئولیت و مجاهدت سردار حجازی سربلند و موفق بودند".

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بهترین خاطره‌های موفق نیروی مقاومت بسیج که تبدیل به بخشی از تاریخ سازمان بسیج مستضعفین شده اند، مربوط به دوره فرماندهی سردار حجازی است.

سردار نائینی اضافه کرد: این شهید در سایر میادین هم موفق بودند. در دفاع مقدس، در بخش جانشینی فرماندهی قرارگاه قدس، حضور ایشان در اولین روز‌های جنگ در قرارگاه تاکتیکی اهواز و مرکز منتظران شهادت و پیش از آن در سپاه اصفهان همیشه موفق و سربلند بودند.

وی سردار شهید سید محمد حجازی را یک سردار بسیار "دوست داشتنی" خواند و گفت: ایشان یک چهره انقلابی، متدین، پای کار، صبور و فعال در همه عرصه‌ها بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها