يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۴۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح کرد
به اعتقاد یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، اپراتورها در سال‌های گذشته در رقابت منفی با یکدیگر، افزایش قیمت نداشتند و زیرفروشی می‌کردند، در صورتی که اگر هر سال، تعرفه‌ها حداقل ۱۰ درصد بر اساس تورم افزایش پیدا می‌کرد، نمودی نداشت که کسی بخواهد عکس‌العملی نشان دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سیدمحمدعلی شریفی الحسینی با اشاره به تغییرات تعرفه‌ای در اپراتورهای اینترنتی بیان کرد: طبق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات، یک کف و سقف قیمت برای اپراتورها تعیین شده، در حالی که تا پیش از این، اپراتورها داشتند زیرفروشی می‌کردند، یعنی اینترنت را با قیمتی کمتر از کف، ارائه می‌دادند. در حال حاضر هم با وجود تغییراتی که صورت گرفته، هنوز به سقف قیمتی که درآن مصوبه مجوز داده شده نرسیده‌اند. الان فقط اپراتورها در بازه میانه قرار گرفتند و قیمت‌ها را متعادل‌سازی کردند و در حالی که تعرفه آزاد برای هر گیگابایت، تا ۶۰ هزار تومان هم در نظر گرفته شده، بعید است که در آینده نزدیک هم به این قیمت‌ها برسند.

وی با بیان اینکه اپراتورهای ثابت و همراه دچار مشکل هستند و درحال حاضر امکان ارائه اینترنت با قیمت‌های قبل را ندارند، گفت: اگر تا پیش از این، مشکل مختص اپراتورهای ثابت بوده، اکنون با توجه به افزایش هزینه‌ها، اپراتورهای همراه هم مجبورند مطابق سایر شرکت‌ها عمل کنند. در حال حاضر اپراتورها دیگر امکان توسعه ندارند، چون هزینه‌های توسعه خیلی بالاست و حتی اگر تجهیزاتشان آسیب ببیند، نمی‌توانند آنها را جایگزین کنند، بنابراین مجبورند این تعدیل را انجام دهند تا بتوانند بقای خود را حفظ کنند. با تعرفه‌های فعلی دیگر نمی‌توان آن پوششی که باید را داشته باشند و خدماتی که لازم است را ارائه دهند.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خاطرنشان کرد: در اقتصاد آزاد، اپراتورها هم با هم رقابت دارند؛ اینکه در این سال‌ها اپراتورها افزایش قیمتی نداشتند، به این دلیل بوده که در رقابت منفی با یکدیگر، داشتند و زیرفروشی می‌کردند برای اینکه تعداد مشتری بالاتری داشته باشند. در صورتی که در این سال‌ها اگر هر سال، تعرفه‌ها حداقل ۱۰ درصد بر اساس تورم افزایش پیدا می‌کرد، نمودی نداشت که کسی بخواهد عکس‌العملی نشان دهد، نه اینکه از سال ۱۳۹۵ تا الان متوقف و اکنون نمود آن به این شکل احساس شود. اکنون هم تغییراتی که اعمال شده، در چارچوب مصوبات سازمان تنظیم بوده و اپراتورها تنها به اصلاح قیمت اقدام کردند.

شریفی الحسینی در پاسخ به اینکه چرا در ماه‌های گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، مشکلات اینترنتی شدت گرفته، بیان کرد: بعضا اشکال‌هایی در حوزه انتقال و ارائه خدمت بوده، اما به ندرت این اتفاق افتاده و حل شده است، برای مثال در یک بازه زمانی پهنای باند کشور مشکل داشت که این مشکلات اکنون برطرف شده و مشکلی وجود ندارد، البته با توجه به افزایش مصرف، ممکن است مشکلاتی هم ایجاد شود، اما اکنون وضعیت شبکه اپراتورها ثابت است و این مشکلات هم ربطی به دولت سیزدهم ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها