يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۵۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئال بتیس با شکست والنسیا در ضربات پنالتی به قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، فینال رقابت‌های جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا‌دل‌ری، بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه کارتوخای شهر سویا میان تیم‌های رئال بتیس و والنسیا برگزار شد که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، با برتری 5 بر 4 تیم بتیس در ضربات پنالتی به پایان رسید.

در این مسابقه ایتدا این رئال بتیس بود که با گلزنی بورخا ایگلسیاس در دقیقه 11 پیش افتاد، اما گل هوگو دورو در دقیقه 30 کار را برای والنسیا به تساوی کشاند. بازی با همین دو گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود، اما در 30 دقیقه وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا برنده مسابقه در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.

در ضربات پنالتی پس از آنکه دو تیم سه ضربه نخست خود را به گل تبدیل کردند، یونس موسی بازیکن والنسیا چهارمین ضربه این تیم را هدر داد و همین باعث شکست 5 بر 4 خفاش‌ها مقابل تیم تحت هدایت مانوئل پیگرینی شد.

به این ترتیب سومین قهرمانی رئال بتیس در پنجمین حضور این تیم در فینال کوپا‌دل‌ری رقم خورد تا جایگاه این تیم را در جدول پرافتخارترین تیم‌های کوپادل‌ری یک پله ارتقا و آنها را در کنار رئال سوسیه‌داد به طور مشترک در رده دهم این جدول قرار دهد. آخرین قهرمانی بتیس در جام حذفی 17 سال قبل رقم خورده بود.

در جدول پرافتخارترین تیم‌های تاریخ کوپا دل‌ری، بارسلونا با 31 قهرمانی در صدر قرار دارد و پس از آن تیم‌های اتلتیک بیلبائو با 23 قهرمانی و رئال مادرید با 19 قهرمانی در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

قهرمان جام حذفی اسپانیا مشخص شد +تصاویر

قهرمان جام حذفی اسپانیا مشخص شد +تصاویر

قهرمان جام حذفی اسپانیا مشخص شد +تصاویر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها