أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۵۱۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نشست خبری دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت هفته سلامت، صبح امروز در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، نشست خبری دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت هفته سلامت، صبح امروز در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

در این نشست صمیمی که با استقبال خوب خبرنگاران مواجه شده بود علاوه بر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم معاونان وی نیز حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

دکتر مصری در ابتدای این نشست پس از ارائه گزارشی در خصوص نامگذاری هفته سلامت و اقداماتی که قرار است در این هفته صورت گیرد، طی سخنانی با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت گفت: قرارگاه جوانی جمعیت به زودی در استان با کمک دیگر دستگاه ها و ارگان ها تشکیل شده و در این خصوص اقدامات لازم صورت می گیرد. جوانی جمعیت از جمله مقولات توسعه پایدار هر کشوری است و ایران هم در حال برنامه ریزی برای افزایش جمعیت است.

در ادامه این نشست، دکتر محسن رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی حذف غربالگری زایمان گفت: آزمایشات غربالگری در دوران بارداری به هیچ عنوان حذف نشده است و فقط به صورت عقلانی و منطقی در آمده است بدین صورت که بنابر قانون قوانی جمعیت؛ آزمایش غربالگری و تشخیص ناهنجاری جنین صرفاً به درخواست یکی از والدین و با تشخیص پزشک متخصص، مبنی بر احتمال قابل توجه نسبت به وجود عارضه جدی در جنین، یا خطر جانی برای مادر یا جنین و یا احتمال ضرر جدی برای سلامت مادر یا جنین در ادامه بارداری مبتنی بر منابع معتبر علمی تجویز می‌شود، مشروط به آن که احتمال ضرر آزمایش غربالگری و تشخیص ناهنجاری حسب مورد اقوی از احتمال یا محتمل ضرر نسبت به جنین و مادر نباشد و همچنین والدین یا پزشک احتمال عقلایی سقط در اثر آزمایش غربالگری و تشخیص ناهنجاری را ندهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:غربالگری زایمان نه تنهاحذف نشده، بلکه عقلانی و منطقی شده است

گفتنی است بر طبق بند ماده۵۴ این قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است طی شش ماه از لازم الاجراءشدن این قانون، ضمن استقرار سامانه جامع نسبت به ثبت اطلاعات کلیه مراجعین باروری، بارداری، سقط و دلایل آن و زایمان و نحوه آن در کلیه مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاهها، مراکز درمان ناباروری و مراکز تصویربرداری پزشکی اعم از دولتی و غیردولتی با رعایت اصول محرمانگی اقدام کند.

جهت استانداردسازی، نظارت، پایش و ارزشیابی، ارائه دهنده خدمت غربالگری موظف است دلایل تجویز یا اقدام را در طی مراحل در پرونده الکترونیک سلامت بیمار و یا سامانه ماده (۵۴) این قانون ثبت و بارگذاری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها