يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۵۳۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کالاهای اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است.

به گزارش پایگاه 598، طرح دولت سیزدهم برای حذف ارز ۴۲۰۰ با مخالفت ها و موافقت های برخی از چهره های سیاسی مواجه شده است، از این رو عضو تشخیص مصلحت نظام اظهاراتی در این مورد در گفتگو با نامه نیوز بیان کرده است که درادامه بخشی از آن را می خوانید:

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره روش دولت سیدابراهیم رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰ گفت: خبرگان و نخبگان اقتصادی درباره ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ اجماع دارند ولی اینکه چگونه و چطور این کار انجام شود، اختلاف نظر بین صاحب نظران وجود دارد.

وی دولت مناسب ترین روش را برای حذف ارز ترجیحی دنبال می کند، افزود: منافع وجود این ارز فقط در جیب چند واسطه -که واردات کالاهای اساسی را انجام می دادند- می رفت و حالا دولت با حذف این ارز فساد و رانت موجود در تخصیص این ارز را از بین می برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کالاهای اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است. نظیر این را در دوران جنگ تحمیلی داشتیم که دولت وقت با ارائه کوپن و سهمیه بندی کالاهای اساسی را به صورت یک قیمت در سراسر کشور به مردم می رساند.

مصباحی مقدم ادامه داد: روش کار دولت را برای حذف ارز ترجیحی تأیید می کنم و معتقدم دولت کاملا آگاهانه پیش می رود، این روش موجب می شود که تا حدود زیادی آرامش خاطر برای مردم به وجود آید و این احساس به آنها دست دهد که ضرورت زندگی شان را با ثبات قیمت ها می توانند دریافت کنند.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها