يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۵۶۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
منتقدان گل محمدی کلاه خود را قاضی کنند؛
کارشناس فوتبال ایران ضمن اشاره به ادامه جنگ در لیگ برتر برای کسب عنوان قهرمانی گفت: طبیعی است وقتی یک تیم نتیجه نگیرد منتقدان زیادی هم پیدا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فاصله بین استقلال و پرسپولیس به ۶ امتیاز در بالای جدول رسیده است تا آبی‌پوشان پایتخت شانس بیشتری برای گرفتن جام نسبت به قهرمان پنج دوره متوالی این رقابت‌ها داشته باشند.

امیر حاج رضایی بر خلاف بسیاری از پیش بینی‌ها قهرمانی زودهنگام استقلال تهران را رد کرد و تنها شانس این تیم را بیشتر از پرسپولیس دانست.

هیچ چیز قطعی نیست

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به ۶ امتیاز بیشتر استقلال نسبت به پرسپولیس گفت: هیچ چیز قطعی نشده است. فوتبال تنها ورزشی است که شبیه زندگی است. هیچ چیز نمی‌تواند به شما به طور قطع بگوید قهرمانی یک تیم زودتر از پایان مسابقات قطعی است.

محاسبات ریاضی مهم‌تر از پیش‌گویی است

وی در خصوص رفتار فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی در قبال این موضوع افزود: محاسبات ریاضی همه چیز را مشخص می‌کند نه پیش گویی ها. فکر می‌کنم مربی موفق کسی است که تا آخرین لحظه برای عکس گرفتن با جام قهرمانی رؤیا پردازی کند اما در واقعیت برای رسیدن به آرزوی خود و تیمش بجنگد.

منتقدان گل محمدی کلاه خود را قاضی کنند/ هیچ چیز تمام نشده است

شانس استقلال بیشتر است اما...

حاج رضایی تصریح کرد: شانس استقلال به مراتب بیشتر است اما تا وقتی سوت پایان در هفته پایانی زده نشده است نمی‌توان حرفی زد.

قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران خیلی سخت است

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به روند باشگاه‌داری و همچنین نگاه نتیجه گرایی در فوتبال ایران تاکید کرد: فصل جاری لیگ برتر ایران باز هم فرسایشی بود. نتیجه‌گیری در فوتبال ایران فقط مربوط به زمین مسابقه نیست بلکه مشکلات مالی، مدیریتی و.. نیز در شرایط یک تیم تأثیر می‌گذارد. یک مربی خیال کاملا راحت برای پرداختن به مسائل فنی ندارد بلکه باید تمام هوش و حواس خود را صرف جنگیدن با مسائل بیرونی کند.

دنبال نمی‌کنم اما پیشرفت نمی‌بینم

وی درباره خروجی اندک بازیکن از داخل مسابقات باشگاهی لیگ برتر ایران یادآور شد: حقیقت امر این است که من فوتبال ایران را با جزئیات دنبال نمی‌کنم. این موضوع هم ربطی به سطح فوتبال فنی ایران ندارد بلکه فرصت بیشتر خودم را برای فوتبال باشگاهی جهان می‌گذارم. با این حال آنچه به وضوح مشخص است عدم داشتن خروجی از دل مسابقات است. هیچ پیشرفت محسوسی وجود ندارد. اگر باشگاه‌های فوتبال خوب باشد نه تنها بازیکن و مربی برای رونمایی داریم بلکه داوران هم می‌توانند در فوتبال آسیا و جهان بدرخشند.

پدیده داریم نه پرورش استعداد

حاج رضایی ادامه داد: ما بیشتر پدیده یابی می‌کنیم نه پرورش استعداد. بر فرض مثال امیرحسین حسین زاده خیلی خوب عمل کرده است اما باز هم این موضوع به دیدگاه دراگان اسکوچیچ باز می‌گردد. لیگ پویا می‌تواند نه تنها بازیکن و مربی تولید کند بلکه داور هم از آن بیرون می‌آید. آنچه به طور کلی می‌بینیم خروج بسیار اندک از دل لیگ برتر ایران است.

پیدایش منتقد برای پرسپولیس

او درباره فشار فراوان روی یحیی گل محمدی به دلیل کاهش احتمال تکرار قهرمانی در لیگ برتر تاکید کرد: یحیی گل محمدی در دو فصل اخیر با پرسپولیس قهرمان شد. مگر می‌شود همیشه قهرمان ماند؟ منتقدان گل محمدی کلاه خودشان را قاضی کنند و ببینند چه اتفاقاتی برای یک مربی می‌افتد که به نایب قهرمانی نزدیک می‌شود و شاید قهرمان نشود. نمی‌توان گل محمدی را بدون اینکه در جریان مسائل ریز و درشت باشگاه نیستیم قضاوت کنیم. اگر یک تیم نتیجه نگیرد کاملا طبیعی است که همه منتقد می‌شوند. قرار نیست پرسپولیس همیشه جام را بالای سر ببرد.

منتقدان گل محمدی کلاه خود را قاضی کنند/ هیچ چیز تمام نشده است

فدراسیون نابسامان

حاج رضایی در پایان به شرایط نامناسب فدراسیون فوتبال در فاصله ۶ ماه مانده تا شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: این اتفاق خبر خوبی نیست. ای کاش آقایان درک می‌کردند مطالبات مردم از تیم ملی ایران که به حق است را شناسایی کرده و به آنها بپردازد. ما تا جام جهانی فاصله بسیار کمی داریم اما فکر می‌کنم آقایان نمی‌دانند چه بازی‌های بسیار حساسی را پیش رو داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها