أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۵۶۲۳
زمان انتشار: ۰۸:۱۲     ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب از قسمت‌های همیشه‌شلوغ نمایشگاه است و همواره برای ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان بخشی جداگانه در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، در روزگاری به‌سر می‌بریم که شبکه‌های مجازی و بازی‌های آنلاین و ویدئوها و هزاران تولید محتوای اینترنتی وقتی برای کتاب‌خواندن باقی نگذاشته است. در این اوضاع و احوال، که حتا نسل قدیم هم بیشتر وقتش با گوشی موبایل و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد تا مطالعه، خیلی سخت است که بخواهیم بچه‌هایی را که تا چشم باز کرده‌اند چشمشان به اینترنت و فضای مجازی افتاده و از بدو تولد اینترنت را بهتر از کتاب شناخته‌اند و با آن بیشتر اُنس گرفته‌اند با کتاب و کتابخوانی آشتی دهیم.

محدودیت‌های کرونایی هم که در این دو سال مزید بر علت شد و خانه‌نشینی بچه‌ها آن‌ها را هرچه‌بیشتر معتاد به فضای مجازی کرد.

در چنین اوضاع‌واحوالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از وقفه‌ای دوساله فرصتی‌ست مغتنم برای بردن کودکان به حال‌وهوای کتاب و آشتی‌دادن آن‌ها با مطالعه و کتابخوانی.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب از قسمت‌های همیشه‌شلوغ نمایشگاه است و همواره برای ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان بخشی جداگانه در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته می‌شود.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مثل دوره‌های دیگر، فرصتی‌ست که والدین و معلمان می‌توانند از آن‌ استفاده کنند و فرزندان و دانش‌آموزان خود را در فضای نمایشگاه بگردانند و یک خاطره خوش کتابی را برای آن‌ها رقم بزنند و به آن‌ها این فرصت را بدهند که خودشان کتاب‌های مناسب سن‌شان را در غرفه‌های مختلف تماشا کنند و ورق بزنند و از بین آن‌ها و با راهنمایی والدین و معلمانشان کتاب‌هایی را که بیشتر باب طبع‌شان است انتخاب و با تخفیف خریداری کنند.

بردن بچه‌ها به نمایشگاه کتاب و گرداندن‌شان در میان حجم انبوهی از کتاب‌های رنگارنگ و متنوع باعث می‌شود که تصویری خاطره‌انگیز از کتاب و کتابخوانی در ذهن آن‌ها شکل بگیرد، مخصوصاً اگر والدین یا معلمانی که بچه‌ها را به نمایشگاه می‌برند با صبر و حوصله و خُلق خودش درباره کتاب‌ها با بچه‌ها صحبت کنند و آن‌ها را در انتخاب‌هاشان راهنمایی کنند.

هستند بزرگسالانی که در بچگی با والدین‌شان به نمایشگاه کتاب می‌رفته‌اند و همیشه از نمایشگاه کتاب به‌عنوان یکی از خاطرات خوش کودکی‌شان یاد می‌کنند و هنوز وقتی به نمایشگاه کتاب می‌روند آن خاطرات خوش نوستالژیک را پسِ ذهن دارند.

نمایشگاه کتاب فرصتی‌ست که بچه‌ها را از سنین کم با کتاب اُخت کنیم تا در بزرگسالی هم کتاب‌خواندن جزئی جدایی‌ناپذیر از کارهای روزانه‌شان باشد.

همچنین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی‌ست برای مدارس که با خرید تعداد زیادی کتاب با تخفیف، کتابخانۀ مدارس را غنی‌تر کنند و کتاب‌های متنوعی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

امسال کسانی هم که به هر دلیلی نمی‌توانند به نمایشگاه کتاب بروند می‌توانند کتاب‌های مناسب و مورد علاقۀ بچه‌هایشان را، به‌صورت آنلاین و بدون پرداخت هزینۀ پست و با تخفیف، از نمایشگاه مجازی کتاب خریداری کنند و در این ایام به بچه‌هایشان کتاب هدیه بدهند.

همزمان با برگزاری فیزیکی و مجازی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امکان خرید آنلاین کتاب و با تخفیف از سایت بنوبوک نیز فراهم است. در این ایام می‌توانید کتاب‌های مورد نیازتان را با تخفیف 25 درصدی و ارسال رایگان برای خریدهای بالاتر از 300 هزار تومان از سایت بنوبوک خریداری کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها