أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۵۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر منابع درآمدی کشور و پول‌های بلوکه شده صرف زیرساخت‌های کشور شود، حتما در معیشت مردم اثرگذار خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت گذشته اعلام می‌کرد،۹۰ درصد بودجه کل کشور مختص پرداخت مباحث جاری کشور مانند حقوق و دستمزد می‌شود و تنها ۱۰ درصد از بودجه باقی می‌ماند که همین میزان نیز برای اقدامات زیرساختی و عمرانی به خوبی تخصیص پیدا نمی کرد. بنده پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم و در آن زمان بسیاری از کارهای عمرانی در این حوزه انجام شد اما طی هشت سال دولت قبل هیچ گونه سنگی روی سنگ و آجری روی آجر گذاشته نشد. حتی در آن زمان پروژه هایی که وزارت ارشاد در در حال انجام آن‌ها بود که با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی باز هم هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.

به گفته سید محمد حسینی، اگر منابع درآمدی کشور و پول های بلوکه شده صرف زیرساخت های کشور شود، می‌تواند در پیشرفت و آبادانی کشور بسیار اثرگذار باشد و این موضوع حتما در معیشت مردم اثرگذار خواهد بود.

بنا به آخرین آمار هشت میلیارد در عراق، سه میلیارد دلار در ژاپن، هفت میلیارد دلار در کره جنوبی و ۲۲ میلیارد در چین دارایی های ایران به جز اموالی هستند که در بانک‌های آمریکا بلوکه شده است.

تقریباً یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار دارایی ایران در ایالات متحده بلوکه شده‌ و براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره این کشور ، علاوه بر پول‌های تحریم شده در حساب‌های بانکی خارجی، دارایی بلوکه شده ایران شامل املاک و مستغلات نیز می‌شود.

تاکنون مذاکرات زیادی بین ایران و این کشورها برای آزادسازی اموال مردم ایران صورت گرفته که در آخرین مورد آن ۴۷۰میلیون یورو پس از توافق ایران و انگلیس، وصول شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها