أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۵۸۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مداخلات ارزی یکی از اقدامات اشتباه دولت سابق بود که باعث رشد تورم و نقدینگی شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به اینکه هنوز تبعات منفی اقدامات غلط اقتصادی دولت روحانی بر کشور پابرجاست، اظهار داشت: مداخلات ارزی یکی از اقدامات اشتباه دولت سابق بود و ما در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پرونده‌ای در این زمینه تشکیل دادیم که به دستگاه قضا ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت روحانی بیش از ۵۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص داده شد، گفت: حسن روحانی با این کار مشکلات اقتصادی شدیدی را برای کشور به وجود آورد. این در حالی است که مسئولان وقت دولت هم بارها به روحانی تذکر داده بودند که تزریق زیاد ارز ترجیحی به بازار منجر به رشد تورم و نقدینگی می‌شود، اما او به این روش اصرار داشت که یک تخلف بزرگ بود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مداخله در بازار بورس هم یکی دیگر از اقدامات اشتباه اقتصادی دولت سابق بود، متذکر شد: بسیاری از مردم در بورس دچار ضرر و زیان زیادی شدند. از سوی دیگر می‌شد با تدبیر کاری کرد که پول‌های سرگردان کشور وارد بازار بورس شود و به سمت تولید برود که بی‌تدبیری‌های دولت روحانی باعث شد بسیاری از افراد سرمایه‌های خود را از بورس خارج کنند.

وی ادامه داد: امروز بورس کلمه خوشایندی برای مردم ما نیست و خاطره تلخ مردم از بازار سرمایه، نتیجه مداخلات بی حد و حصر دولت سابق در بازار بورس است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترک‌فعل‌های دولت سابق، گفت: دولت روحانی مسائل زیاد و مهمی را روی زمین گذاشت و هشت سال کشور را معطل مذاکرات کرد و عقب انداخت. برای مثال، ایران صادرکننده برق بود و به کشورهای همسایه مانند افغانستان، ترکمنستان و عراق برق صادر می‌کرد، اما امروز حدود ۲۰ هزار مگاوات کسری برق داریم.

پژمانفر افزود: کشورمان تا چند سال پیش لبنیات، مرغ و مواد پروتئینی صادر می‌کرد، اما معطل کردن کشور به مذاکرات در دولت روحانی باعث شد که برخی از مواد مورد نیاز کشورمان را از طریق واردات تأمین کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم را برگزار کرد، اما امسال حدود ۶۰ درصد از نیاز کشور به گندم را از طریق واردات تامین کردیم. ما الان درگیر تبعات اقتصادی حاصل از عملکرد ضعیف دولت روحانی هستیم.

وی گفت: همچنین در حال حاضر شاهد وضعیت نابسامانی در حوزه مسکن هستیم چرا که دولت روحانی هشت سال آجر روی آجر نگذاشت و وضعیت را به جایی رساند که الان برای بسیاری از جوانان اجاره یک آپارتمان ۴۰ متری تبدیل به آرزو شده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها