أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۵۸۴۷
زمان انتشار: ۰۸:۰۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گزارش هایی از تشکیل پرونده برای نمکی درباره عملکرد دوران وزارتش منتشر شده است.

به گزارش پایگاه 598، این روزها نام سعید نمکی وزیر بهداشت دولت قبل که در ایام کرونا، بیش از هر اقدامی سخنرانی و گاهی هم مظلوم‌نمایی می‌کرد، در رسانه‌ها یاد می‌شود اما برای پرونده احتمالی‌اش در دادسرا. برخی رسانه‌ها همچون همشهری و شفاآنلاین و الف، گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کرده‌اند که عمده موضوع پرونده وی با ماجرای «به‌کارگیری روش‌های نادرست برای درمان بیماران مبتلا به کرونا» ارتباط دارد.

همشهری در این باره نوشته است: «پرونده‌ای علیه «سعید نمکی»، وزیر پیشین بهداشت، در شعبه سیزدهم دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده است.

موید علویان، رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ و فوق‌تخصص بیماری‌های کبد و گوارش همراه با محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرداد سال گذشته، زمانی که «سعید نمکی»، هنوز وزیر بهداشت بود، از او شکایت کردند.

به‌کارگیری روش‌های نادرست برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، مرگ‌ تعداد قابل توجهی از بیماران به دلیل تصمیمات نادرست، تضاد منافع و تاخیر در واردات واکسن، از جمله مسائلی است که در پرونده قضایی تشکیل‌شده برای وزیر بهداشت پیشین درج شده است.

بررسی‌های همشهری از این ماجرا همچنین نشان می‌دهد که تنها این دو پزشک، از «نمکی» شکایت نکرده‌اند و شکایت‌های دیگری هم در دادسرا علیه او ثبت شده است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، با گذشت 9ماه از ثبت شکایت، هنوز ابلاغیه‌ای برای این پرونده نیامده است. هرچند که از منبعی موثق خبر می‌رسد که دادسرا از سعید نمکی برای پاسخ دادن به برخی ابهامات و سوالات دعوت و او هم مراجعه کرده است.»

همچنین شفاآنلاین دیروز دراین‌باره این‌طور نوشت: «گفته می‌شود پرونده قضایی سعید نمکی سنگین‌‌تر شده است و چون جزئیات پرونده او محرمانه است و به طور قطع و یقین عنوان کیفری دارد، احتمال بازداشت وزیر پیشین بهداشت و درمان وجود دارد. البته پرونده شکایت از سعید نمکی اگرچه از همان دوره‌ وزارت او در شعبه سیزدهم دادسرای کارکنان دولت باز شد و همچنان به طور راکد باز مانده است، حال با افزایش تعداد شاکیان، ظاهرا قرار است ابعاد تازه‌ای از تخلفات در این پرونده، ثبت شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.»

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها