أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۵۹۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نهادها، موسسات، سازمان‌ها و مراکز مختلفی را می‌توان نام برد که هر ساله بودجه‌های هنگفتی را تغذیه می‌کنند اما در عمل نتیجه‌ای را در بر نداشته‌اند. البته گفتنی است که منظور از نتیجه، اثرگذاری اجتماعی است. بگونه‌ای که بتواند در جامعه جریان ساز شده و اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد همچون «سلام بر فرمانده»!

سلام فرمانده‌ بدون بودجه دولتی موفق شد / نهادها و موسسات فرهنگی یاد بگیرند!به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری 598، به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری 598، خلا فعالیت‌های فرهنگی در سال‌های اخیر به وضوح در جامعه حس می‌شود. شاید کم‌تر نمونه‌های موفقی از کارهای فرهنگی بتوان پیدا کرد چراکه متاسفانه بسیاری از فعالان حوزه فرهنگ علاوه بر نداشتن ایده‌ جدید، از الگوی مناسبی نیز بهره‌مند نبودند. علاوه بر آن مصرف‌گرایی نیز آتشی بوده که بر دامان نهادهای فرهنگی افتاده است.

بعضا نهادها، موسسات، سازمان‌ها و مراکز مختلفی را می‌توان نام برد که هر ساله بودجه‌های هنگفتی را تغذیه می‌کنند اما در عمل نتیجه‌ای را در بر نداشته‌اند. البته گفتنی است که منظور از نتیجه، اثرگذاری اجتماعی است. بگونه‌ای که بتواند در جامعه جریان ساز شده و اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد همچون «سلام بر فرمانده»!

نماهنگی که در آخرین روزهای سال 1400 منتشر شد. اما هنوز هم در بین کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود و هر روزه کلیپ جدیدی از همخوانی دانش آموزان با این نماهنگ منتشر می‌شود.

متاسفانه امروزه مردم ما تشنه فعالیت‌های فرهنگی‌اند و این وظیفه ماست که روح مردم را با مفاهیم اصیل اسلامی و انقلابی سیراب کنیم. اما در این میان مسئولان فرهنگی کشور، بیشتر دغدغه بودجه داشته و اوج فعالیت‌های فرهنگی‌شان هم محدود به پوستر چسبانی می‌شود.

اما در این میان «سلام فرمانده» می‌تواند الگویی مناسب برای فعالان این حوزه باشد چراکه نگاهی عمیق به جامعه مخاطب خود داشته، نیاز روز را تشخیص داده و متناسب به آن محتوا تولید کرد. علاوه بر آن نیز نه بودجه کلانی را به خود اختصاص داد و نه از برند سلبریتی‌ها بهره برد بلکه با شناخت مناسبی از جامعه، محتوایی فاخر ارائه کرد.

شاید مهم‌ترین نکته‌‌ای که موجب برجسته شدن این کار فاخر فرهنگی شد، لحاظ کردن مردم، بخصوص دهه نودی‌ها در بطن کار «سلام فرمانده» بود. وقتی جامعه مخاطب (دهه نودی‌ها) نیز در اجرای برنامه دخیل داده می‌شوند، مردم نیز از آن استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنند.

 

به همین سبب فضای مجازی پر از بازخوانی این سرود توسط دانش آموزان شده و از مشهد تا شیراز نیز، مردم از عوامل این گروه برای اجرا دعوت کردند.

حال که پس از سال‌ها محتوایی متناسب با مفاهیم انقلابی تهیه و تولید شده، بایستی مسئولان و نهدهای فرهنگی نیز به آن توجه نموده و زمینه را برای الگو سازی و گسترش چنین قالب‌های فرهنگی فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
۰
۰
اگر امام زمان بیاد ازتون در مورد کشتن شیعیانش در جاده ها سوال نمی پرسه؟از هدر رفتن عمر شیعیانش در پادگان ها به بهانه ی سربازی سوال نمی پرسه؟از بدبختی های شیعیانش به خاطر معیشت سوال نمی پرسه؟
پاسخ
علی فاضلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
۰
۰
اینها چشمه هایی است که حکایت از آن دارد،
جانها مستعد ظهور می شوند. و تشنه رویت خورشیدند.
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
ظاهرا ظهور فرمانده ع نزدیکه ها. مگه میشه انقدر فراگیر شدن این سلام به حضرت مهدی؟
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
۳ تا صلوات برای تعجیل در ظهور حضرت بقیة الله. ان شاءالله خودتون و عزیزاتون در دنیا و آخرت با ایشون باشید
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
فعلا که نهادهای فرهنگی خوابن
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
متاسفانه تمام ضعف ما از جانب نهادهای فرهنگیه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها