کد خبر: ۵۰۶۰۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
گزارش رسانه انگلیسی درباره مهاجم استقلال
یک رسانه انگلیسی حضور ژستد در تیم استون ویلا را بختک و کابوسی برای این تیم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه 598، سایت footballfancast انگلیس به بررسی اشتباهات استون ویلا در فصل‌های اخیر پرداخت و خرید رودی ژستد مهاجم فعلی استقلال تهران را به کابوسی برای این تیم تشبیه کرد.
این سایت نوشت، استون ویلا چند فصل پرتلاطم را پشت سر گذاشته است و این باشگاه فوتبال در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار از لیگ برتر سقوط کرد.
در فصل ۲۰۱۹/ ۲۰ دو بازی متوالی در پلی آف انجام داد و دومین بازی را برد و در روز آخر از سقوط به چمپیونشیپ جان سالم به در برد.

با این حال، اکنون باشگاه وست میدلندز با هدایت استیون جرارد تیمی محکم و استوار است و به نظر می‌رسد که روز‌های هیجان انگیزی در پیش دارد و ویلایی‌ها از اشتباهات نقل و انتقالات گذشته درس گرفته اند.


یکی از اشتباهات فاحش اخیر خرید قرارداد با رودی ژستد از بلکبرن روورز در سال ۲۰۱۵ بود.

بازیکن سابق تیم ملی بنین، پیش از فصلی که در نهایت شاهد سقوط ویلا بود، با ۷.۶ میلیون پوند از ایوود پارک به ویلا پارک نقل مکان کرد.

کریستین بنتکه که در ۱۰۱ بازی برای ویلا ۴۹ گل به ثمر رساند، تابستان آن سال با مبلغ ۳۲.۵ میلیون پوند به لیورپول پیوست و ژستد جانشین او شد.

این بازیکن ۲۷ ساله در آن زمان با دستمزد ۲۸ هزار پوند در هفته، کار در ویلا را عالی آغاز کرد و در اولین بازی خود مقابل بورنموث گل پیروزی بخش دیرهنگامی به ثمر رساند و همچنین سپتامبر آن سال در آنفیلد مقابل لیورپول ۲ گل زد.

با این حال، این مهاجم در آن فصل تنها دو گل دیگر به ثمر رساند، و تیم وست میدلندز در انتهای لیگ قرار گرفت.

ژستد در فصل بعد چهار گل در چمپیونشیپ به ثمر رساند و پس از بازگشت به لیگ برتر میدلزبورو با ۶ میلیون پوند او را به خدمت گرفت. (۲۲ درصد کمتر از مبلغی که ویلا برای خرید او پرداخت کرده بود.)

آینده نگری چیز فوق‌العاده‌ای است، و عملکرد این بازیکن ۳۳ ساله از زمان ترک ویلا پارک نشان می‌دهد که قمار کردن روی این بازیکن بنینی تصمیمی تاسف‌آور بوده است.

این مهاجم که هنگام ترک ویلا ۶.۳ میلیون پوند ارزش داشت، در عرض دو سال فقط ۲.۷ میلیون پوند ارزش داشت تا اینکه در سال ۲۰۲۰ با مبلغ ۷۲۰ هزار پوند توسط میدلزبورو آزاد شد.

ژستد از نوامبر ۲۰۲۰ در باشگاه‌های ملبورن ویکتوری استرالیا، پانتولیکوس یونان بازی کرده و در حال حاضر در ایران برای استقلال بازی می‌کند.
علاوه بر این، این مهاجم کهنه کار اکنون فقط ۲۲۵ هزار پوند ارزش دارد.

می‌توان استدلال کرد که کار استون ویلا برای فروش هرچه زودتر ژستد درست بود تا به این ترتیب جلوی ضرر‌های بیشتر را بگیرد با این حال، دوران افول ژستد ثابت می‌کند که ویلایی‌ها پس از جدایی بنتکه در پیدا کردن مهاجمان جدید دچار فاجعه شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها