يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۰۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آدرس غلط به سبک مسیح مهاجری؛
روزنامه تحت مدیریت مسیح مهاجری نوشت: چرا جراحی اقتصادی از فرودستان آغاز شد؟!

رفتار سیاسی با طرح اقتصادی دولت/ چرا مردمی سازی یارانه ها مخالفان دولت را عصبانی کرده است؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، طرح دولت برای اصلاح نظام پرداخت یارانه، واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است اما در این میان شاید از همه جالب‌تر و قابل‌توجه‌تر، واکنش کسانی است که کمتر با ملاک و معیارهای اقتصادی سراغ این طرح رفته و صرفاً آن را از دریچه سیاسی و البته از نوع خاص آن، می‌بینند. این طیف خاص حامی اصلی دولت پیشین بودند و حداقل از منظر سیاسی رقیب- مخالف دولت سیزدهم محسوب می‌شوند، یک گزاره مشترک را مطرح می‌کنند؛ نمیتوانیم نمیشود! 

روزنامه رسالت در سرمقاله ۱۹ اردیبهشت، با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاحات اقتصادی نوشت: دولت گذشته با اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان ارز تک‌نرخی آن‌هم برای همه کالاها قیمت ارز را ۸ برابر، قیمت طلا را ۱۰ برابر، قیمت مسکن را ۷ برابر، قیمت خودرو را ۶ برابر و قیمت بقیه کالاها را تا ۳۰۰ درصد افزایش داد.

تیم رسانه‌ای دولت گذشته، رفع این بی‌سامانی‌ها را در گرو توافق با غرب می‌دانست. در توافق اولیه برجام هرچه امتیاز غرب می‌خواست داد و حتی یک امتیاز هم نگرفت و در اواخر دوره رئیس‌جمهور، می‌خواست باز تتمه امتیاز درخواستی غرب را بدهد که با مصوبه هوشمندانه مجلس روبه‌رو شد. لذا دولت که تغییر کرد قرار شد اگر مذاکره‌ای شد تحریم‌ها برداشته شود، طرف مقابل تضمین دهد بازی درنمی‌آورد و زیر عهد و پیمان خود نمی‌زند و این دو شرط طی یک دوره راستی‌آزمایی محک زده شود تا از یک سوراخ ۱۰ بار گزیده نشویم. آمریکا امروز متوجه قدرت هوشمند ایران شده است. فعلا پاپس‌ کشیده، دم به تله مذاکرات نمی‌دهد.

امروز کسانی که در برابر آشفتگی قیمت‌ها در دولت گذشته سکوت کرده بودند زبان باز کردند و هرچه می‌خواهند علیه دولت نوپای رئیسی می‌زنند که جمع جبری حرف‌های آن‌ها را در سرمقاله مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی و توییت‌های محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین می‌شود رصد کرد.

با رصد تیتر روزنامه جمهوری اسلامی در هفته های اخیر مشاهده می شود که مسئولین این روزنامه در قبال طرح مردمی سازی یارانه ها شمشیر خود را از رو بسته اند و با تیترهای تند، سعی در القای آدرس غلط به مردم هستند، برای مثال تیتر امروز این روزنامه با حمله به مجلس و نهادهای دولتی عنوان کرده است که چرا با افزایش دو برابری بودجه دولت و نهادهای دولتی طرح اصلاحات اقتصادی را از مردم شروع کرده اید؟!

رفتار سیاسی با طرح اقتصادی دولت/ چرا مردمی سازی یارانه ها مخالفان دولت را عصبانی کرده است؟

اگرچه ممکن است نقدی به بودجه ریزی دولت در قبال مجلس و یا نهادهای دولتی وجود داشته باشد اما قیاس آن با طرح مردمی سازی یارانه ها به جز آدرس غلط دادن به مردم چیز دیگری را به ذهن خواننده القا نمی‌کند چون حذف تدریجی ارز 4200 تومانی و آزاد سازی آن به نفع مردم چیزی غیر از بحث بودجه ریزی می باشد و ربط این موضوع به موضوع بودجه ها به نوعی خلط مبحث و بسط شکاف بین حاکمیت و مردم می باشد. 

به نظر مسئولین این روزنامه کماکان از رای مردم به دولت رئیسی خشمگین بوده و با هر اقدام دولت رئیسی در هر زمینه ای مخالفت و به آن حمله میکند، حالا چه اقدام اقتصادی باشد و یا چه مردمی مثل سفرهای استانی و ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها